Dutch App Award voor onder meer AD

  • Media
  • 19 apr 2019 @ 10:22
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Awards

Tijdens de afsluiting van het Appril Festival zijn donderdag 18 april de allereerste Dutch App Awards uitgereikt. De prijs bekroont de beste apps van Nederland en hun makers.

De Dutch App Awards heeft dit jaar drie categorieën: “Consumenten apps”, “Maatschappelijke Impact” en “Media & Entertainment”. Ook werd er tijdens de feestelijke uitreiking gestemd voor de Publieksprijs die naar de StuComm ging.

Winnaars Dutch App Awards 2019 zijn:

Winnaar Consumenten Apps: Flitsmeister

Winnaar Maatchappelijke Impact: SkinVision

Winnaar Media & Entertainment: AD

Winnaar Publieksprijs: StuComm

Vrouwen in technologie

De Dutch App Award in de categorie Media & Entertainment werd door tech expert Vivianne Bendermacher (Techionista) uitgereikt aan het AD. Zij onderstreepte het belang van vrouwen in technologie: ‘De beste apps worden gemaakt door teams met teamleden die, doordat ze van elkaar verschillen, het team juist versterken. Dus als je een team hebt met alleen mannen erin: kom in actie.’

Apps en criteria

Jurylid Brechtje de Leij: ‘Het grote aantal inzendingen en de hoge kwaliteit ervan heeft ons echt verrast. We hebben de apps op diverse criteria beoordeeld. Natuurlijk de werking van de apps zelf, maar ook naar de teams erachter en hoe design principes zijn gebruikt. En wat mij betreft het allerbelangrijkste: welk probleem wordt er voor de gebruiker door de app opgelost.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken