Netflix sluit advertenties in toekomst niet uit
- 9 mrt 2022 @ 10:11
- Ryan Baij
Hoewel Netflix momenteel geen plannen heeft om een abonnement aan te bieden met advertenties, sluit het platform niet uit dat die er in de toekomst wel komen, aldus Reuters.
Financieel directeur Spencer Neumann ziet voorlopig nog geen reden om het business model aan te passen, maar voegt er wel ‘zeg nooit nooit’ aan toe. ‘Netflix is niet tegen advertenties’, zegt Neumann tegen Reuters, ‘maar het zit gewoon niet in de huidige bedrijfsvoering.’ Verder zegt hij te kijken naar de concurrentie, maar niet per sé te volgen.
Streamingdiensten als Disney+ werken al met reclame. Bij Videoland is een optie met en zonder reclame.
Reden voor een overweging zou kunnen zijn dat Netflix minder abonnees trekt en er dus druk wordt uitgeoefend op goedkopere abonnementen. Die zouden dan gefinancierd kunnen worden met een reclame.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- NMO maandoverzicht: Gouden Televizier-Ring 2024 best bekeken
- Radiocampagne tegen btw-verhoging kranten en tijdschriften
- Dove en Vogue Nederland lanceren Embrace your real beauty
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's Bazaars Woman of the Year...
- [update] Bevriezing BTW op lezen, sport en cultuur nog onzeker
- Publieke omroepen profileren zich in gezamenlijke campagne
Laatste Nieuws
- [update] Bevriezing BTW op lezen,... 14-11-2024
- [onderzoek] ‘Kremlin-propaganda... 14-11-2024
- Publieke omroepen profileren zich in... 12-11-2024
- Dove en Vogue Nederland lanceren... 11-11-2024
- Radiocampagne tegen btw-verhoging... 08-11-2024
- NMO maandoverzicht: Gouden... 07-11-2024