Netflix sluit advertenties in toekomst niet uit

Netflix sluit advertenties in toekomst niet uit
  • Media
  • 9 mrt 2022 @ 10:11
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Online

Hoewel Netflix momenteel geen plannen heeft om een abonnement aan te bieden met advertenties, sluit het platform niet uit dat die er in de toekomst wel komen, aldus Reuters.

Financieel directeur Spencer Neumann ziet voorlopig nog geen reden om het business model aan te passen, maar voegt er wel ‘zeg nooit nooit’ aan toe. ‘Netflix is niet tegen advertenties’, zegt Neumann tegen Reuters, ‘maar het zit gewoon niet in de huidige bedrijfsvoering.’ Verder zegt hij te kijken naar de concurrentie, maar niet per sé te volgen.

Streamingdiensten als Disney+ werken al met reclame. Bij Videoland is een optie met en zonder reclame.

Reden voor een overweging zou kunnen zijn dat Netflix minder abonnees trekt en er dus druk wordt uitgeoefend op goedkopere abonnementen. Die zouden dan gefinancierd kunnen worden met een reclame.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken