‘17 procent jongeren bezit televisie, aantal daalt’
- Media
- 23 feb 2023 @ 08:19
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 23 feb 2023 @ 08:19
- Michiel van Zaane
Jongeren van 18 tot en met 29 jaar kijken steeds minder televisie en kiezen steeds vaker voor on demand. Het aantal jongeren dat nog een TV heeft neemt af, claimt projectorfabrikant XGIMI na onderzoek.
Uit het recente onder meer dan 1.000 Nederlandse respondenten, blijkt dat steeds minder jongeren tussen 18 en 29 jaar een televisie bezitten. In totaal heeft 17 procent van deze groep nog een tv in huis. Dit is een afname ten opzichte van voorgaande decennia, waarin televisies nog een belangrijk onderdeel vormden van het huishouden. Die daling zal de komende jaren verder voortzetten: 20 procent van deze doelgroep denkt geen tv meer te hebben binnen nu en 5 a 10 jaar. Van de mensen die nog een televisie hebben, is het aandeel 60+-ers het grootst (34 procent).
Streamingdiensten populairder op groot scherm
Uit de resultaten blijkt dat streamingdiensten zoals Videoland en Disney+ steeds populairder zijn onder jongeren. Maar liefst 71 procent van de ondervraagden geeft aan films liever met vrienden of familie te streamen, dan alleen. Hierbij geeft 35 procent zelfs aan een projector in de plaats van een tv te nemen. ‘Enkele jaren geleden werd de aankoop van een projector in plaats van een tv voor velen geen optie geacht, omdat ze werden geassocieerd met een ingewikkeld installatieproces en het design groot en log was’ aldus Tex Yang, VP Global Business van de projectorfabrikant.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- NMO maandoverzicht: Gouden Televizier-Ring 2024 best bekeken
- Radiocampagne tegen btw-verhoging kranten en tijdschriften
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's Bazaars Woman of the Year...
- Dove en Vogue Nederland lanceren Embrace your real beauty
- Publieke omroepen profileren zich in gezamenlijke campagne
- [column] Radio killed the video star
Laatste Nieuws
- [update] Bevriezing BTW op lezen,... 14-11-2024
- [onderzoek] ‘Kremlin-propaganda... 14-11-2024
- Publieke omroepen profileren zich in... 12-11-2024
- Dove en Vogue Nederland lanceren... 11-11-2024
- Radiocampagne tegen btw-verhoging... 08-11-2024
- NMO maandoverzicht: Gouden... 07-11-2024