[column] Famke vs Gommers
- Media
- 23 sep 2020 @ 10:39
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - TelevisieInfluencermarketing
- 23 sep 2020 @ 10:39
- Lucas Boon
Heerlijk, de onverwachte chemie die tussen gasten aan talkshowtafels kan ontstaan. Dat bleek gisteravond bij Jinek weer het geval. Influencer Famke Louise en coronabaas Diederik Gommers, twee werelden van verschil zou je zeggen, kwamen nader tot elkaar.
Waarom zat Famke Louise daar? De 21-jarige influencer cq zangeres slingerde afgelopen maandagavond -samen met tal van andere BN'ers- de hashtag #ikdoenietmeermee de wereld in. Ze is klaar met de coronamaatregelen en uit op deze manier haar onvrede over de huidige gang van zaken. Ongepast, egoïstisch, dom - je kunt er van alles van vinden. Feit is dat de actie vooral veel vragen oproept. Wáár doe je dan niet meer aan mee?, vraag ik me bijvoorbeeld af. De regels negeren levert je nog steeds geen optredens op. Een ongeloofwaardige actie bovendien, want dezelfde Famke Louise werkte nog geen half jaar geleden mee aan een coronacampagne van de overheid om haar volgers te motiveren de coronaregels na te leven. En werd daarvoor betaald; 'niet zoveel, een paar duizend ofzo', aldus de influencer.
Reden om Famke uit te nodigen dus, vond Eva Jinek. En stoer bovendien dat ze aanschoof; haar mede-BN'ers (zoals Bizzey, Gers Pardoel, Thomas Berge) waren in geen velden of wegen te bekennen. Aan de andere kant van de tafel Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care. De man die maar één doel voor ogen heeft en dat is corona dit land uit te krijgen. Het mag duidelijk zijn dat de #ikdoenietmeermee-campagne daar niet aan gaat bijdragen. Je zou dus zeggen dat hij Famke 'eens flink zou aanpakken', zoals het op Twitter klonk, maar het tegendeel bleek waar. Na wat onduidelijkheden over en weer -Famke had een briefje met aantekeningen mee ('moet kunnen') en stelde ‘respect voor corona’ te hebben - reikte Gommers haar vaderlijk de hand. Laten wij, de artsen, met jou en andere influencers in gesprek gaan. Over hoe we wél dat virus eronder krijgen.
Geen slecht plan. Over Famke Louise kun je zeggen wat je wil, maar met haar miljoen volgers op Instagram heeft ze een groter bereik dan een random commercial op tv. En in Nederland lopen weinig mensen rond met meer kennis over corona dan Diederik Gommers. Ik zou zeggen: laat een goed reclamebureau bij dit gesprek aanschuiven en stel een mooie campagne op – en maak ditmaal de juiste keuzes. Neem dus de tijd en zet de mensen in op hun eigen expertise. Met de knowhow van Gommers, de creativiteit van bureau X en het bereik van Famke kom je een heel eind.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- NMO maandoverzicht: Gouden Televizier-Ring 2024 best bekeken
- Radiocampagne tegen btw-verhoging kranten en tijdschriften
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's Bazaars Woman of the Year...
- Dove en Vogue Nederland lanceren Embrace your real beauty
- Publieke omroepen profileren zich in gezamenlijke campagne
- [column] Radio killed the video star
Laatste Nieuws
- [update] Bevriezing BTW op lezen,... 14-11-2024
- [onderzoek] ‘Kremlin-propaganda... 14-11-2024
- Publieke omroepen profileren zich in... 12-11-2024
- Dove en Vogue Nederland lanceren... 11-11-2024
- Radiocampagne tegen btw-verhoging... 08-11-2024
- NMO maandoverzicht: Gouden... 07-11-2024