[column] Televisie
- Media
- 29 mrt 2022 @ 08:00
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Televisie
- 29 mrt 2022 @ 08:00
- Sjaak Hoogkamer
Verguisd, afgeschreven, doodverklaard, uitgelachen. Televisie is in deze moderne tijden de pispaal van de media. De buis hebben we massaal de rug toegekeerd.
We zitten allemaal op onze smartphone met Instagram, Facebook, TikTok en verbazingwekkend ook nog best veel op Twitter. Via onze duim hebben we via tig apps toegang tot al het actuele nieuws van de wereld.
Om klokslag 20.00 uur het NOS Journaal op je tv kijken, dat was echt in de tijd van de dino’s. Wat is daar nog ‘nieuws’ als je de hele dag op alle beschikbare media en apparaten overal de actuele gang van zaken in de wereld krijgt voorgeschoteld?
De televisie is verworden tot een vehikel voor het gigantische streamingaanbod. Een privébioscoop op afroep toch? Nou, dat wil zeggen, ik keek recent nog even live - zeg maar lineair - televisie om de verrichtingen van Ajax tegen Benfica in de Champions League te aanschouwen. Afgezien van het voor mij uiterst teleurstellende resultaat, is de live ervaring toch prikkelend en sensationeel. De Slimste Mens, Boer zoekt Vrouw, Heel Holland Bakt, Wie is de Mol trekken nog een miljoenenpubliek op het moment van uitzenden. Tuurlijk, je kunt altijd nog terugkijken, maar veel mensen zien het toch liever ‘live’.
Ik begrijp de adverteerders wel die nog steeds de stille kracht van televisie omarmen. Hier krijg je nog waar voor je geld namelijk. Miljoenen mensen van buiten de Amsterdamse grachtengordel die de reclames zien van Becel, Kruidvat, Albert Heijn, Kia, Nespresso en Robijn. Op de platforms van de techreuzen worden adverteerders stelselmatig bedonderd. Lees maar eens wat onze columnist Fou pagina 42 hierover te zeggen heeft.
Nu alleen Ajax nog live zien winnen op televisie.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- NMO maandoverzicht: Gouden Televizier-Ring 2024 best bekeken
- Radiocampagne tegen btw-verhoging kranten en tijdschriften
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's Bazaars Woman of the Year...
- Dove en Vogue Nederland lanceren Embrace your real beauty
- Publieke omroepen profileren zich in gezamenlijke campagne
- [column] Radio killed the video star
Laatste Nieuws
- [update] Bevriezing BTW op lezen,... 14-11-2024
- [onderzoek] ‘Kremlin-propaganda... 14-11-2024
- Publieke omroepen profileren zich in... 12-11-2024
- Dove en Vogue Nederland lanceren... 11-11-2024
- Radiocampagne tegen btw-verhoging... 08-11-2024
- NMO maandoverzicht: Gouden... 07-11-2024