LinkedIn publiceert lijst 'most engaged' marketeers

  • Online
  • 4 dec 2014 @ 15:15
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social media

LinkedIn publiceerde de top-10 van de ‘most engaged’ marketeers op het eigen platform. De netwerksite heeft gekeken naar de activiteit op het netwerk van mensen die werkzaam zijn als marketeer bij een organisatie met meer dan 50 medewerkers. Folkert van der Molen, marketingmanager bij Royal HaskoningDHV voert de lijst aan. De top-3 wordt gecompleteerd door Vincent Roders, senior online marketeer a.i. bij Essent en Maikel Kok, interim manager bij KPN.

Bij het samenstellen van de ranglijst zijn de volgende punten bepalend voor de ‘engagementscore’ op het netwerk:

• Aantal connecties, waarbij het aantal connecties over de afgelopen 3 maanden meer gewicht krijgt.
• Het aantal bedrijven dat gevolgd wordt, waarbij de bedrijven die de afgelopen 3 maanden gevolgd zijn meer gewicht krijgen.
• Het aantal groepen die gevolgd worden, ook hierbij geldt een zwaarder gewicht voor groepen die de laatste 3 maanden zijn toegevoegd.
• Leden die groepen managen met meer dan 250 leden krijgen ook een positieve invloed op hun score.
• Aantal shares op het platform over de afgelopen 3 maanden. Denk hierbij aan company updates, news updates et cetera.
• Aantal bezoeken aan het platform de afgelopen 3 maanden.
• Het aantal verschillende pagina's die leden bezocht hebben. Denk hierbij aan Jobs, News, Company Pages, Groepen et cetera. Dit zegt iets over de kwaliteit van het bezoek en engagement op het platform.





De volledige top-10 ziet er als volgt uit:
1. Folkert van der Molen, marketingmanager Royal HaskoningDHV
2. Vincent Roders, senior online marketeer a.i. Essent
3. Maikel Kok, interim marketingmanager KPN
4. Marloes van Deventer, social media manager a.i. KWF Kankerbestrijding
5. Onno Weusthoef, social media Schiphol Group
6. Tristan Lavender, contentmarketingmanager Raet
7. Bas Komen, global digital & social media director Cloetta
8. Lennart Sloof, digital media marketer, THNK - School of creative leadership
9. Javier Arias, international marketeer Nyenrode Business University
10. Dorette Bos, social media manager Van Neerbos Bouwmarkten
 










Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken