Tienduizendste gebruiker patiëntenportal Mijn Spaarne Gasthuis
- Online
- 27 jul 2015 @ 10:20
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - TechnologieInnovatieWebsite
- 27 jul 2015 @ 10:20
- Redactie Online
Het Spaarne Gasthuis verwelkomde vorige weekzijn tienduizendste patiënt voor www.mijnspaarnegasthuis.nl. Steeds meer patiënten maken gebruik van de online dienstverlening van het Spaarne Gasthuis. Via een beveiligde website kunnen zij een (herhaal)afspraak maken met een medisch specialist, uitslagen van onderzoeken inzien of een vraag stellen aan het behandelteam.
Mijn Spaarne Gasthuis is sinds 2011 in gebruik in Hoofddorp en sinds maart 2015 in Haarlem. In de loop der jaren is het portal steeds verder ontwikkeld. De inbreng van patiënten is hierbij volgens het ziekenhuis zeer belangrijk. Daarom is een commissie ingesteld van actieve gebruikers van Mijn Spaarne Gasthuis. Voorzitter Rien Westerik: ‘Mijn Spaarne Gasthuis is een heel goed middel om meer regie te voeren over je eigen behandeling. Als gebruikerscommissie geven we adviezen over hoe het portal verbeterd kan worden. Zo vinden we dat gegevens over medicatie actueler kunnen zijn en ook dat patiënten zelf informatie moeten kunnen toevoegen aan hun eigen dossier. Denk aan informatie over allergieën, dat is soms van levensbelang! Ook uitslagen van onderzoeken kunnen sneller beschikbaar zijn in het portal. Deze hoeven lang niet altijd eerst met een arts besproken worden. Patiënten kunnen vaak heel goed zelf beslissen welke uitslagen ze alvast willen inzien en welke niet?’.
Niet alleen voor patiënten, maar ook voor de zorgverlening biedt het portal voordelen. Senior doktersassistente reumatologie Anita Heemskerk: ‘We merken dat patiënten Mijn Spaarne Gasthuis gebruiken om vragen te stellen aan het behandelteam. We kunnen hierdoor beter de tijd nemen om deze te beantwoorden. We kunnen nu via Mijn Spaarne Gasthuis een vragenlijst versturen voor het eerste bezoek aan de reumatoloog. De artsen hebben de informatie dan voor de afspraak al binnen en kunnen de resultaten gericht bespreken met de patiënt. Dat scheelt enorm.’
Foto: Tienduizendste patiënt mevrouw Resoort ontvangt een bloemetje.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- tienduizend
- www.mijnspaarnegasthuis.nl
- Anita Heemskerk
- Rien Westerik
- Spaarne Gasthuis
- beveiligde website
- mevrouw Resoort
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- HomeExchange lanceert "Be My Guest":... 13-11-2024
- Red Bull zet in op gaming met... 12-11-2024
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards... 06-11-2024
- Senior Intelligence benadrukt waarde... 06-11-2024
- Google lanceert nieuwe functies in... 01-11-2024
- [interview] Picnic zet klantdata om... 01-11-2024