Homebass Foundation geeft ‘couleur’ aan opvanglocaties
- Sponsoring
- 15 okt 2021 @ 09:04
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - Sponsoring
- 15 okt 2021 @ 09:04
- Ryan Baij
Homebass Foundation wil de opvanglocaties in Amsterdam voor dak- en thuislozen pimpen. Het project, genaamd ‘Geef couleur’ moet de locaties voor de kerst voorzien hebben van een make-over.
Homebass Foundation is hiervoor een samenwerking gestart met The Paco Foundation, De Regenboog Groep en vier festivalorganisaties: ZeeZout, STRAF_WERK, Chasing the Hihat en Nomads. Jade, festivalmanager van STRAF_WERK zegt: ‘Als er iets duidelijk is geworden fgelopen jaar, is het wel hoe belangrijk het is om een plek te hebben waar je jezelf kan zijn, je kan uitdrukken en nieuwe mensen kan ontmoeten. Onze evenementen geven voor heel veel mensen kleur aan hun leven en daarom zagen we direct een perfecte match met Homebass Foundation.’
Robert-Jan Glas, campagneleider van Homebass Foundation, is blij met steun uit de festivalsector: ‘Festivalorganisatoren zijn bij uitstek gespecialiseerd in het bedenken en realiseren van een totaalbeleving en weten in een handomdraai een plek om te toveren tot een gastvrije, veilige en kleurrijke wereld. De laatste anderhalf jaar hebben alle festivals enorme klappen gevangen. Ondanks dit alles blijven ze wendbaar en maatschappelijke betrokken en dat waarderen we. Met de huidige woning crisis dreigen er nog veel meer mensen dakloos te worden, vooral jongeren en jongvolwassenen. En laat dat nou net de belangrijkste doelgroep van festivals zijn. Door festivals te betrekken, leggen we de uitdaging van maatschappelijke opvang op een toegankelijke manier bloot. Zo doorbreken we hopelijk ook het stigma dat heerst rondom dakloosheid.;;
Crowdfunding
Om het project te financieren worden dansliefhebbers opgeroepen een bijdrage te leveren met een campagne op social media. Met video’s en fotografie krijgt iedereen een inkijkje in de Amsterdamse opvanghuizen. Rondleidingen en uitleg worden gedaan door de dak- en thuisloze bezoekers zelf. Iedereen die wil, kan vervolgens een donatie doen via de website van Homebass. Het doel van de crowdfundingcampagne is om minimaal 40.000 euro op te halen om de vier Amsterdamse opvanglocaties zo mooi mogelijk aan te kleden, in te richten en kleurrijker te maken.
Beeld: Geefcouleur
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- Straf_werk
- The Paco Foundation
- Nomads
- ZeeZout
- Hihat
- crowdfunding
- Regenboog Groep
- sponsoring
- marketing
- Homebass Foundation
- marketing
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Heineken tot tenminste 2030 Official Partner Feyenoord
- Hisense officiële partner FIFA Club World Cup 2025
- Team Gullit verlengt samenwerking met Philips OneBlade
- Trust nieuwe official partner KPN eDivisie
- Hema steunt War Child met “limited edition” pyjama’s
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam focust op drank en...
Laatste Nieuws
- Hema steunt War Child met “limited... 07-11-2024
- Trust nieuwe official partner KPN... 07-11-2024
- Team Gullit verlengt samenwerking... 05-11-2024
- Hisense officiële partner FIFA Club... 31-10-2024
- Heineken tot tenminste 2030 Official... 29-10-2024
- Derde seizoen podcast Football is... 24-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing