Redactioneel Sjaak Hoogkamer: No like
- Algemeen
- 22 okt 2013 @ 08:00
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Social media
- 22 okt 2013 @ 08:00
- Sjaak Hoogkamer
Het gebeurt maar zelden dat je echt de schrik van je leven krijgt. Medio september kreeg ik op de A4 richting Den Haag een klapband. Het rubber vloog alle kanten op en zwaar heen-en-weer-schuddend kreeg ik met veel moeite de auto op de vluchtstrook. Eenmaal bekomen van de ontsteltenis pakte ik in een reflex mijn iPhone en probeerde het telefoonnummer van leasemaatschappij Athlon te vinden. Nog meer paniek: ik had die nacht geprobeerd de inmiddels beruchte update iOS7 op mijn iPhone te downloaden en dat was, zo bleek nu, jammerlijk mislukt. In het schermpje verscheen een snoertje met een pijltje richting iTunes. Het apparaat deed verder niks, geen noodoproep, niks, nada.
Daar sta je dan om 8.11 uur , moederziel alleen (waar zijn je facebookvrienden als je ze nodig hebt?) en geen communicatiemogelijkheid. Pas dan besef je hoe afhankelijk je bent van je telefoon. En van de compassie van je medeweggebruikers, want natuurlijk stopte niemand, ook niet na hevig zwaaien van mijn kant (no Like). Iedereen is sociaal op het net, maar in het werkelijke leven ho maar.
Nood breekt wetten. Uiterst voorzichtig en met de alarmlichten aan wist ik met veel moeite de afslag te bereiken waar ik bij een regionaal kantoor van Verkeer en Waterstaat (like!), na een uiterst hartelijke ontvangst met koffie, via een vaste (!) telefoonlijn Athlon (no like) mocht bellen. Daar wist men in eerste instantie niet wie ik was! Ook na lang zoeken en doorverbinden bleef ik als klant compleet onvindbaar. Ongelooflijk. Temeer omdat ik twee maanden eerder nog voor een onderhoudsbeurt alle gegevens had doorgenomen en gecheckt. Uiteraard moesten ze het kenteken van de auto weten. Dat soort gegevens staat nou juist allemaal in mijn iPhone (no like)! Lang verhaal kort: na veel bellen en enorme irritatie kwam uiteindelijk na twee uur een sleepwagen - die overigens eerst nog weer werd weggeroepen voor een kettingbotsing - die mijn auto naar de dichtstbijzijnde Kwik-Fit (like!) bracht om te worden voorzien van een nieuwe band. Het ergste vond ik uiteindelijk nog dat ik niks van deze malheur heb kunnen posten op mijn Facebook. Of kon twitteren. Of What’s appen. No like!
sjaak@marketingtribune.nl
Dit redactioneel staat in MarketingTribune 18, 22 oktober 2013.
- Sjaak Hoogkamer
- redactioneel
- klant
- iPhone
- Athlon
- social media
- Kwik-Fit
- Verkeer en Waterstaat
- What's App
- Apple
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- MarketingTribune en Hibou lanceren AI-versie van...
- Booking.com opnieuw het meest waardevolle merk van Nederland
- Dahua toont hoe je de juiste klant op het juiste moment bereikt
- [column] Onzekere tijden voor marketeers en managers
- Coca-Cola, Desperados, Freya’s en Deliveroo scoren Creative...
- [column] Segmenteren kun je leren
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management