25.000 Valentijnsharten voor hartpatiëntjes in Amsterdam

  • Algemeen
  • 11 feb 2015 @ 15:10
  • Link
  • Redactie Zorgmarketing
    Redactie Zorgmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesStichtingCommercials

Stichting Hartekind heeft deze week een nieuwe commercial gepresenteerd. De video en bijbehorende minidocumentaire zijn gemaakt door Suzanne de Weerd (Proosdij Producties). De acteurs zijn Hartekinderen: kinderen met een aangeboren hartafwijking. Op Valentijnsdag planten Hartekinderen en hun ouders 25.000 hartvormige lolly’s op het Museumplein.

Stichting Hartekind zet zich sinds 2008 in om de overlevingskansen van kinderen met een aangeboren hartafwijking te vergroten en hun kwaliteit van leven te verbeteren. Daar is veel onderzoek en geld voor nodig. ‘Ondanks de sterfte en de enorme, vaak levenslange gevolgen, staat kindercardiologie minder in de belangstelling dan bijvoorbeeld de strijd tegen kinderkanker of de preventie van dodelijke ongevallen,’ weet bestuurslid Linda Breusers. Met de commercial en Valentijnsactie hoopt de stichting daar verandering in te brengen.

Kinderschoenen
‘Jaarlijks overlijden meer dan honderd kinderen aan hun aangeboren hartafwijking. Voor kinderen onder de achttien is dat helaas een belangrijke doodsoorzaak in het bekende rijtje. Maar het onderzoek staat nog in de kinderschoenen. Aangeboren hartafwijkingen beheersen het leven van 25.000 Nederlandse kinderen en hun gezinnen. Meer dan de helft van deze kinderen ondergaat tenminste één openhartoperatie,’ licht Breusers toe.

Eerste campagne
De Valentijnsactie is de eerste campagne van Stichting Hartekind, al wordt er ieder jaar ook voor de Hartekinderen geschaatst op de Weissensee. Breusers: ‘We werken nauw samen met de Hartstichting en stimuleren medisch onderzoek. Maar ook streven we naar verbetering van de levenskwaliteit van de hartpatiëntjes. Zo veraangenamen onze “wachtverzachters” hun wachttijd in ziekenhuizen en hebben we het medische paspoort ontwikkeld, de Hartpas. waarmee ze altijd alle informatie over hun hart bij zich hebben.’

Hartekind in commercial
Timothy is één van de Hartekinderen uit de commercial. Timothy is 11 jaar en heeft al drie openhartoperaties gehad. Zoals vele van zijn lotgenoten kampt hij met leerproblemen en moet hij zijn hele leven medicijnen slikken. Hij zal zaterdag in Amsterdam aanwezig zijn en roept iedereen op om het woord HARTEKIND te sms’en naar 3669 voor een donatie van 3 euro. Bij het Ezelsoor op het Museumplein zijn nog meer Hartekinderen, hun ouders en cardiologen aanwezig. Zij vertellen over hun uitdagingen, welk onderzoek nu nodig is en hoeveel dat kost. Bekijk hier de minidocumentaire over Timothy en zie hieronder de commercial:
 



Feiten

  • In ons land worden per jaar zo’n 1.500 kinderen geboren met een hartafwijking.
  • Meer dan 50 procent van deze kinderen zal tenminste één hartoperatie moeten ondergaan.
  • Er sterven elk jaar nog steeds meer dan 100 kinderen als gevolg van hun hartafwijking. 

‘Aan veel van die kinderen is op het eerste gezicht vaak niets bijzonders te zien. Toch bestaat deze groep inmiddels uit meer dan 25.000 Hartekinderen die dagelijks moeite hebben met leren, niet kunnen sporten, levenslang medicijnen moeten gebruiken en meerdere openhartoperaties nodig hebben gedurende hun leven,’ licht Breusers toe.
 

Redactie Zorgmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken