Nieuwe merkbelofte ABN Amro: 'Wij zijn er voor ieder begin'
- Algemeen
- 4 mrt 2024 @ 07:25
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DoelgroepenMediastrategieMarketingcommunicatie
- 4 mrt 2024 @ 07:25
- Peter van Woensel Kooy
Na jaren van voorbereiding presenteert ABN Amro vandaag zijn nieuwe merkpositionering, pay-off, huisstijl en de eerste bijbehorende campagne. Met dit nieuwe gezicht naar de buitenwereld, belooft de bank klaar te staan om mensen te helpen met beginnen, of het nu een groot of een klein begin is.
Optimisme, overtuiging, opwinding, en een zekere spanning. Deze universeel herkenbare emoties vormen de kern van de nieuwe merkcampagne van ABN Amro die vandaag van start gaat. Met de introductie van de nieuwe pay-off ‘Voor ieder begin’ toont ABN Amro vanaf vandaag zijn nieuwe gezicht aan de buitenwereld, waarbij het - met een frisse nieuwe huisstijl - belooft klaar te staan om mensen te helpen beginnen. Om die belofte waar te maken zijn inmiddels meer dan 3500 medewerkers getraind om de expertise van de bank verder te vermenselijken. De eerste uitingen van de nieuwe ABN Amro merkpositionering zijn vanaf 4 maart 2024 onder andere te horen en zien op radio, TV en online.
Positionering vanuit het DNA van ABN Amro
'We zijn al 200 jaar een ondernemende bank, met veel expertise. Dat zit in ons DNA', vertelt Patrick Kuijsters, directeur Brand, Marketing & Communications bij ABN Amro. 'Met de nieuwe campagne willen we dat bijzondere gevoel van "beginnen" oproepen. De onderliggende drive die daarbij hoort, vormt de kern van onze nieuwe positionering. De uitstraling van het merk en de manier waarop we onze bedrijfsvoering inrichten sluiten daardoor nog beter aan bij dit ABN Amro-DNA. Dat betekent dat we de uitdagingen en mentaliteit van onze klanten centraal stellen, waarbij we beloven er met al onze expertise voor hen te zijn op de manier die het beste bij hen past. We willen laten zien dat het niet uitmaakt wie je bent, of waar je ook vandaan komt, wij staan klaar om je te ondersteunen, zodat jij kan beginnen.'
Voor ieder begin
Of ze nou groot of klein zijn: beginmomenten vormen een onderdeel van ieder leven. De belangrijkste beginmomenten hangen vaak samen met financiële keuzes. We beginnen bijvoorbeeld aan een nieuwe studie of aan een eerste huis. Dat huis beginnen we te verbouwen of verduurzamen. We beginnen aan een gezin, terwijl we ondertussen beginnen aan een tweede, derde of vierde baan. We beginnen met sparen voor later, zodat we kunnen beginnen aan een nieuwe hobby of wereldreis, of misschien wel eerder kunnen beginnen aan ons pensioen. Soms moeten we opnieuw beginnen: bijvoorbeeld na een scheiding of een faillissement. Maar toch, we krabbelen weer op en beginnen aan iets nieuws. Eén ding staat vast: waar Nederlanders ook aan willen beginnen, ABN Amro staat klaar om daarin te ondersteunen.
Expertise en ondernemerschap
De belofte dat ABN Amro ondersteunt bij grote en kleine beginmomenten, gaat de bank waarmaken door de inzet van zijn financiële deskundigheid. 'ABN Amro staat bekend om zijn expertise en ondernemerschap. We willen laten zien dat we die twee eigenschappen inzetten om mensen vooruit te helpen, zodat ze kunnen beginnen. Om een idee te geven: we hebben meer dan vijftig life events in kaart gebracht voor zowel particulieren als voor ondernemers. Van het openen van een eerste bankrekening tot het verkopen van een bedrijf. Van een studentenlening tot vermogensoverdracht. Van jong tot oud. We gaan zorgen dat al onze klanten ons weten te vinden op de momenten waarbij ze aan zulke momenten willen beginnen - en met onze hulp echt een stap verder komen. Dat betekent een nieuwe manier van werken, en daar zijn inmiddels al meer dan 3.500 collega’s in getraind', vertelt Kuijsters aan MarketingTribune.
Het nieuwe gezicht van ABN Amro
ABN Amro laat vanaf 4 maart 2024 voor het eerst het nieuwe gezicht zien. Dan start de eerste campagne ontwikkeld samen met haar nieuwe bureau Ace, voert de bank zijn vernieuwde huisstijl en maakt Nederland kennis met de nieuwe lijn die voortaan wordt doorgetrokken in alles wat de bank doet. Na de introductie van de nieuwe pay-off ‘Voor ieder begin’ zullen in volgende campagnes specifieke life-events en beginmomenten centraal staan.Bekijk de eerste film nieuwe stijl in het venster hieronder.
(PvWK, foto: Flickr)
Credits
verantwoordelijken bij ABN Amro: Patrick Kuijsters, Tanja Bom, Guido Stein
lead Agency: Ace
media: EssenceMediacom en Accenture Song
interne roll- out: Being there in samenwerking met Ace
brand Experience: New Era Consultancy
regisseur: Paul Geusebroek
productiemaatschappij: Halal
Impressie van nieuw campagnebeeld ABN Amro. Lead agency: Ace
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- bank
- Guido Stein
- Margje Wammes
- merkbelofte
- identiteit
- EssenceMediacom
- merkpositionering
- pay-off
- Tanja Bom
- kick off
- begin
- Sander Bestevaar
- marketing
- Erika Voulon
- huisstijl
- Patrick Kuijsters
- campagne
- Ace
- ABN Amro
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events