Provincie Flevoland vernieuwt website met Kentico
- B2b
- 18 dec 2015 @ 12:27
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - InteractieCo-creatieKlantenserviceWebsite
- 18 dec 2015 @ 12:27
- Redactie B2B
De Provincie Flevoland, de jongste provinciale organisatie van Nederland, heeft zijn website vernieuwd en maakt daarbij gebruik van Kentico, totaaloplossing voor online marketing, CMS en e-commerce. De vernieuwing heeft er vooral toe geleid dat informatie beter te vinden is en mensen makkelijker in contact kunnen komen met de Provincie. Bovendien voldoet de Provincie Flevoland door de update aan de vereisten van het keurmerk Drempelvrij.
Integratie- en websitespecialist Datacon was verantwoordelijk voor de bouw en implementatie van de website. Er waren meerdere redenen voor de provincie Flevoland om met de bouw van een nieuwe website te beginnen. Op de eerste plaats ging het vooral om de vervanging van het oude CMS. ‘Ons eerdere CMS miste onder andere interactiemogelijkheden op het gebied van social media. Daarnaast was de vindbaarheid van informatie op onze site niet optimaal’, legt Bert Krol, de projectleider van het websiteproject bij de Provincie Flevoland, uit. ‘Met deze nieuwe site hebben we al deze zaken aangepakt. We hebben nauwkeurig in kaart gebracht naar wat voor informatie mensen op zoek zijn en hoe ze zoeken en op basis van die informatie een heel nieuw design gemaakt.’
Onderhoud en gemak
De Provincie koos uiteindelijk voor Kentico als nieuw CMS voor zijn website en intranet. ‘We hebben vooral gelet op de onderhoudbaarheid van de nieuwe website en het bedieningsgemak. Na de vergelijking van een aantal pakketten kwam Kentico daarbij als beste uit de bus. Onze implementatiepartner werd Datacon. Zij hadden expertise op het gebied van Kentico en waren precies het soort integratiespecialist dat wij zochten’, aldus Krol.
Online interactie met burgers
‘Overheden ontdekken steeds beter de mogelijkheden van online interactie met hun doelgroepen’, aldus Bart Omlo, manager Benelux bij Kentico. ‘De focus op een meer vraaggerichte website, integratie met social media en een responsive (en Drempelvrije) vormgeving maakt de provincie Flevoland een voorloper op het gebied van digitale interactie met zijn klanten.’
Keurmerk Drempelvrij
Belangrijk voor de Provincie Flevoland was verder dat de organisatie met de nieuwe website zou voldoen aan het keurmerk Drempelvrij. Het keurmerk is in het leven geroepen door de overheid om ervoor te zorgen dat overheidswebsites toegankelijk zijn voor bezoekers. Websites moeten bijvoorbeeld toegankelijk zijn voor mensen met fysieke beperkingen, zoals slechtziendheid, en de teksten moeten begrijpelijk zijn. Met de nieuwe site voldoet de Provincie Flevoland aan al deze eisen en richtlijnen en de Provincie heeft daarom een certificaat van de stichting Drempelvrij ontvangen. De Provincie is daarmee de tweede provincie in Nederland die aan het keurmerk voldoet.
Reactie Datacon
‘Het keurmerk Drempelvrij wordt steeds belangrijker voor overheidsorganisaties.De overheid gaat hier actief op controleren en handhaven en alle overheidswebsites zullen dus de eigen website onder de loep moeten nemen. Voor ons is het erg mooi dat we zo’n grote, sprekende overheidsinstelling hierin hebben mogen begeleiden’, vertelt Nicole de Kruijf-van de Wiel, de projectmanager van Datacon die betrokken was bij het project.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
- Datacon
- website
- burgers
- CMS
- Provincie Flevoland
- overheid
- Keurmerk Drempelvrij
- Kentico
- vernieuwing
- interactie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 45, 2024
- Na hoofdprijs GPCM wint Hema ook gouden Effie
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een gerust gevoel het contact...
- onderzoek Invoering Ja sticker: minder folders koopgedrag...
- [onderzoek] DDMA: “Meer aandacht voor awareness-campagnes in...
- De marketingtransfers van week 46, 2024
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 46,... 15-11-2024
- Na hoofdprijs GPCM wint Hema ook... 15-11-2024
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een... 11-11-2024
- De marketingtransfers van week 45,... 08-11-2024
- GLS breidt netwerk Parcel Points uit... 07-11-2024
- onderzoek Invoering Ja sticker:... 06-11-2024