Verdere uitbreiding elektrische vloot DHL

Verdere uitbreiding elektrische vloot DHL
  • B2b
  • 14 okt 2021 @ 14:31
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMVODistributie

DHL Parcel heeft 400 Toyota’s Proace Electric toegevoegd aan zijn vloot. Daarmee komt het totale aantal elektrische voertuigen van DHL in Nederland uit op 1400 en DHL heeft daarmee de grootste elektrische vloot.

De officiële overdracht vond plaats in Dordrecht waar DHL zijn negentiende, ook geheel duurzame, sorteercentrum voor pakketten bouwt. Wouter van Benten, ceo DHL Parcel Benelux ontmoette in Dordrecht Jan Christiaan Koenders, managing director Louwman & Parqui (Toyota Nederland). Wouter van Benten: 'Deze toevoeging van 400 elektrische bestelauto’s past in ons beleid waar we maximaal CO2 reduceren en het restant volledig compenseren. In 2025 is ons hele wagenpark toegerust op elektrisch bezorgen in de wijken.'

Deze investering maakt volgens DHL deel uit van een uitgebreid programma van 350 miljoen euro die gestoken wordt in elektrificatie van de vloot, duurzame bouw van sorteercentra en 26 nieuwe CityHubs.
(PvWK)

Op de foto hierboven: Wouter van Benten (links) ontmoette in Dordrecht Jan Christiaan Koenders, Managing Director Louwman & Parqui (Toyota Nederland).

 

Over DHL
'DHL is wereldwijd het toonaangevende merk in logistiek. De divisies van DHL bieden klanten expertise in nationale en internationale expres- en pakketzendingen, e-commerce- en fulfillmentdiensten, lucht- en zeevracht, transport via de weg en het spoor en industrieel supply chain management. Het wereldwijde netwerk omspant meer dan 220 landen met 400.000 medewerkers en verbindt mensen en bedrijven op een veilige en betrouwbare manier, wat handelsstromen ten goede komt. Met specifieke oplossingen voor groeimarkten en industrieën zoals technologie, life science en gezondheidszorg, engineering, energie, automobiliteit en retail; is DHL overduidelijk gepositioneerd als ‘het logistieke bedrijf voor de hele wereld’.mDHL maakt deel uit van Deutsche Post DHL Group. De groep boekte in 2020 een omzet van meer dan 66 miljard euro. Met het oog op maatschappelijke verantwoordelijkheid en betrokkenheid bij de samenleving en het milieu, draagt de groep bij aan het streven naar emissievrije logistiek in 2050.'

(bron: DHL)



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken