De marketingtransfers van week 25, 2024

De marketingtransfers van week 25, 2024
  • B2b
  • 21 jun 2024 @ 10:30
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Personalia

Doet Wout Weghorst het weer vanavond? Wordt het eindelijk mooi weer? Wat is de zin van het leven? Hoeveel de redactie ook weet, dat weten we dan weer niet. Maar als het om de marketingtransfers van de afgelopen week gaat, behoudt MarketingTribune het overzicht.

Scheermerk Boldking heeft een gladgeschoren nieuw managementteam aangesteld. Piet-Hein Smit (45) is aangesteld als CEO, Marc Vekemans (54) is de nieuwe Head of Marketing. Vekemans heeft een lange carrière in de online-, leisure- en retailsector. Naast Bol.com, Travix en ID&T vervulde hij een belangrijke rol bij de marketingstrategie van Hema. De overige managementleden brengen veel ervaring uit de sport- en food-industrie met zich mee. Zo komt Olav Hinke bij Nike vandaan, waar hij als Senior Director Finance een belangrijke bijdrage leverde aan de financiële groei van het sportmerk in Europa. De nieuwe Head of Retail Maurits Laane was bij Kraft Heinz onder andere betrokken bij het openen van nieuwe kanalen.

Na een eerdere samenwerking in 2023 tussen Vet Digital, Bright Digital en Delta Equity Partners, gaat Vet Digital per 1 september verder onder de naam Bright Digital. Hiermee is Bright Digital met meer dan 75 medewerkers, vier locaties en talloze accreditaties de grootste HubSpot Partner van de Benelux. Het HubSpot platform verbindt data, teams en klanten op één AI-gedreven platform dat met de onderneming meegroeit.
Johan Lammers, CEO en medeoprichter van Bright Digital: ‘We zijn de samenvoeging van de bedrijven zorgvuldig en geleidelijk aangegaan door eerst een samenwerking te starten. Achter de schermen hebben we ervoor gezorgd dat alle processen naadloos op elkaar aansluiten. Dankzij de succesvolle samensmelting profiteren onze klanten nu van een diepere en bredere expertise.’ Lambert van Asselt, CMO en medeoprichter van Bright Digital, voegt hieraan toe: ‘Vet en Bright lijken qua cultuur, services en kwaliteit erg op elkaar. We werken nu al een tijdje samen en het voelt alsof we al één grote familie zijn.’

Crocodile Agency heeft twee managementteam leden in dienst genomen: Sophia Heemskerk, voorheen Glasnost, is gestart als de nieuwe Managing Director en Pepijn van de Pol, voorheen GoSpooky, als Strategy Director.
Heemskerk werkte de afgelopen zeven jaar bij Glasnost, waarvan de laatste anderhalf jaar als Client Service Director. Hier was zij verantwoordelijk voor de accounts van onder andere Unilever, Diageo en Rituals. Daarvoor werkte zij als Senior PR Consultant bij Archetype (voorheen Text100). Van de Pol werkte de afgelopen vierenhalf jaar bij GoSpooky, waar hij de functie Media Lead & Sr. Strategist bekleedde. Hier was hij verantwoordelijk voor accounts als KLM Royal Dutch Airlines, Hema en Unilever. Daarvoor werkte hij onder andere voor Blauw Gras en Wayne Parker Kent (WPK).

Landsgrenzen houden ons niet tegen als het om nieuwsgaring gaat. Niet is ons te ver, zelfs België niet. Communicatiegroep D’M&S heeft Dirk Snauwaert aangetrokken om als PR & Communications Director haar pers- en contentdivisie Pressworld verder uit te bouwen. Met de aanstelling onderstreept de groep, die in 2024 haar 40-jarig bestaan viert en ruim 90 directe medewerkers telt, haar ambities om nationaal en internationaal te blijven groeien als crossmediaal agency met een sterke focus op strategische communicatie.
Dirk Snauwaert over zijn nieuwe rol: ‘De kracht van de D’M&S groep ligt in haar capaciteit om als één geïntegreerd team te werken en bedrijven strategisch te ondersteunen met een allesomvattende waaier aan communicatiediensten. Vanuit de Pressworld divisie bouw ik graag mee aan dat succes, nationaal en internationaal.’

Online marketing groep Epurple heeft, met terugwerkende kracht vanaf 1 maart 2024, web development bureaus Icy Glacier en Virtual Fox heeft overgenomen. Doel van de strategische overnames is om AI-innovaties te kunnen integreren bij klanten, zowel in bestaande en nieuwe websites als in bedrijfsprocessen. Icy Glacier en Virtual Fox gaan verder onder de naam Purple Magic. Claudia Rademaker en Willem Beyer blijven als oprichters van hun bureaus betrokken en worden partners in de nieuwe divisie binnen Epurple Groep.
Epurple Operationeel Directeur Mark Wessel: ‘Twee jaar geleden waren we als online marketingbureau de eerste die AI-toepassingen als ChatGPT naar Nederland haalde en bij onze klanten introduceerde. Sindsdien zijn de AI-ontwikkelingen razendsnel gegaan. Met onze eigen webontwikkelaars aan boord kunnen we klanten de zekerheid bieden dat onze innovatieve en op maat gemaakte kunstmatige intelligentieoplossingen worden gebouwd en geïntegreerd met de meest geavanceerde technologieën. Zowel op hun websites als in de onderliggende processen en bedrijfssystemen.’

Globrands, specialist in merknaamgeving en verbale identiteit, kondigt een herpositionering aan. Het bureau gaat, naast merknaamgeving, meer nadruk leggen op strategie en verbale identiteiten. Deze hernieuwde focus is vertaald in een nieuwe visuele identiteit die fris oogt en ervaren leiderschap uitstraalt.
‘Al jaren lang helpen wij merken zich te positioneren middels taal. Met dit bredere en internationale perspectief brengen we nu nog meer dan dat. We leggen een sterk strategisch fundament door toekomstvisie naar een unieke verbale identiteit te vertalen, die het merk helpt om haar grenzen te verleggen en om te groeien’ zegt Margot Jegerings, Verbal and Naming Strategist.

Creatief bureau Full Frame sluit zich aan bij Only creative entrepreneurs. Full Frame helpt onder andere bedrijven in de energiebranche, de zorg en het onderwijs met hun complete film- en contentstrategie. Van conceptontwikkeling tot het produceren van impactvolle en creatieve content. Full Frame blijft opereren onder de huidige naam en vanaf de huidige locatie in Tilburg.
Eerder dit jaar sloten contentbureau R&Z en Engelstalig strategisch bureau Narrative Labs zich al aan bij Only. Full Frame werd vijftien jaar geleden opgericht door Pepijn Robben, Joris Vorselaars en Ton Vorselaars. Inmiddels is het uitgegroeid tot een team van 25 medewerkers. Als creatief contentpartner van A tot Z is Full Frame niet alleen gespecialiseerd in video, maar ook in animatie en podcasts. Full Frame werkt voor bedrijven als Alliander, Basic Fit, Interpolis en ’s Heeren Loo.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken