Meneer de directeur, bent u een V&D?
- B2b
- 8 mrt 2016 @ 08:54
- Link
-
Sander Veenendaal
creatief directeur
Heldergroen - Marketing
- 8 mrt 2016 @ 08:54
- Sander Veenendaal
Ze zijn er nog steeds. Directeuren die denken dat hun bedrijf niet hoeft te investeren in online marketing. Als ik ze vraag: waarom niet? Zijn de antwoorden heel creatief. Wat dacht je van deze: ‘De techniek verandert zo snel, over 2 jaar is onze website alweer achterhaald, kunnen we net zo goed dán pas wat aan onze website doen’. Of ‘In onze b2b-markt koopt nog bijna niemand online, dat pakken we tegen die tijd wel op’. Natuurlijk, dat kan. Als je dan nog bestaat. Hoe overtuig je mensen uit het dinotijdperk? Met cijfers! En die liegen er niet om.
Kopers doen 62 procent van hun onderzoek online zelfs wanneer ze lokaal winkelen.
Krachtige resultaten. En dat is niet zo gek. Als je het online goed doet, weten mensen je te vinden en ontvangen ze je boodschap op het moment dat die relevant is. Op papier of tv adverteren is leuk en in bepaalde gevallen ook zeker zinvol, maar als iemand je boodschap dan mist is je kans voorgoed voorbij. Online ben je er altijd, ook als je ongeïnteresseerde doelgroep van gedachten verandert.
En ineens wél die eerlijke spijkerbroek, of een Bugaboo, of een bedrijfsadviesje wilt. Online marketing is een investering in continuïteit. B2c marketeers weten dat al lang, in de b2b markt zien we nog steeds twijfelaars.
Nog een mooie:
De koopbeslissing verschuift in bijna alle segmenten naar een moment dat mensen online zijn
Een onomkeerbare trend. Je kunt er natuurlijk voor kiezen je niets aan te trekken van trends. En te negeren dat de mensheid steeds meer online regelt. Maar V&D is een pijnlijk voorbeeld van waar het oude denken en ‘het-gaat-toch-goed-zo-marketing’ toe kunnen leiden. Mijn tip: begin en besteed het uit als je koudwatervrees hebt voor online avonturen. Wij spreken af met klanten dat ze ons kunnen afrekenen op hun online succes, omdat wij weten dat het werkt. In een wereld waar zelfs 8 op de 10 65-plussers gebruik maken van social media moeten de oude heren bestuurders nu toch echt wel tot het inzicht komen. Je mist echt de boot als je niet gelooft in online marketing. Meneer de directeur Natuurlijk wilt u binnenkort met uw merk niet in Naturalis staan dus stay on board, get online!
-
Sander Veenendaal
- Werkt bij: Heldergroen
- Functie: creatief directeur
- Website:http://www.heldergroen.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nederlandse missie SXSW 2025:... 17-12-2024
- AI-trends 2025: de AI-generatie en... 13-12-2024
- Brancheverenigingen: marketinggids... 12-12-2024
- DDMA viert jubileum, Janssen... 29-11-2024
- Marketingtrends 2025: AI-snippets,... 29-11-2024
- D&IN publiceert protocol datalekken 28-11-2024