Hoe digitaal volwassen is uw marketingafdeling?
- B2b
- 15 okt 2016 @ 08:00
- Link
-
Bart Stovers
branding en marketing communicatie
Referro / BBN Netherlands - MarketingautomationOnderzoek
- 15 okt 2016 @ 08:00
- Bart Stovers
De laatste jaren hebben technologische ontwikkelingen ervoor gezorgd dat het vak van de marketeer erg veranderd is. Digitale Transformatie, noemen we dat met een populaire term. Feit is dat we, met behulp van de modernste technieken, inmiddels in staat zijn om echte 1-op-1 marketing te bedrijven. De droom van iedere marketeer. Maar uiteraard vraagt het wel iets van uw organisatie om mee te kunnen in de vaart der volkeren. Wat denkt u? Bent u er klaar voor en kunt u mee in het moderne digitale geweld?
Check zelf hoe u ervoor staat.
Uw marketeers hebben meer en meer kennis nodig van de verschillende disciplines waaruit het digitale marketingvak van vandaag bestaat. Wij hebben twaalf competentiegebieden benoemd en in een viertal volwassenheidsstadiums verdeeld. Klik hier en u gaat rechtstreeks naar een eenvoudige ‘maturitytest’. U bepaalt zo zelf uw score en weet binnen een kwartier waar u staat.
Invuloefening
Op basis van de resultaten van de invuloefening, ziet u hoe u en uw organisatie ervoor staan. Digitale volwassenheid van marketingafdelingen is onder te verdelen in drie categorieën:
- Digitale onderzoeker: relatief langzame ingebruiknemers van digitale tools en technieken
- Digitale pragmatici: klantgeoriënteerd, gebruikers van alom ingezette technische kanalen en tactieken
- Digitale marketingmeesters: stellen de klant centraal, zij zijn vroege gebruikers van best-of-breed marketing technologie en digitale best practices.
Marketingautomation
Ik hoor u denken: “Digitale volwassenheid kunnen wij nooit bereiken. Dat is alleen van toepassing op grotere merken en organisaties”. Toch is het ook mogelijk voor kleinere bedrijven. Er zijn tegenwoordig voldoende kostenefficiënte marketingautomation oplossingen die 1-op-1 marketing voor nagenoeg ieder bedrijf faciliteren. Kijk goed naar de uitslag van de test en bepaal wat uw next step moet zijn. Heeft u voldoende expertise in huis, moet u uw marketingafdeling met 6 fte uitbreiden, of schakelt u externe specialisten in? Welke oplossing u ook kiest; het is van het grootste belang dat u snel schakelt. Anders loopt u straks achter de feiten en de concurrentie aan.
-
Bart Stovers
- Werkt bij: Referro / BBN Netherlands
- Functie: branding en marketing communicatie
- Website:http://www.referro.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Herna Verhagen draagt bij PostNL stokje over aan Pim Berendsen
- De marketingtransfers van week 14, 2025
- ‘Stukje van Mij’ bekroond met hoogste Europese PR-onderscheiding
- Digital advertising naar recordhoogte: TikTok en AI stuwen...
- Nima Marketing Day 2025: Het hoe en waarom van de campagne...
- VIA draagt drie nieuwe bestuursleden voor: Dercksen,...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 15,... 18-04-2025
- Nima Marketing Day 2025: Het hoe en... 16-04-2025
- AI houdt miljarden slechte... 16-04-2025
- Digital advertising naar... 16-04-2025
- Herna Verhagen draagt bij PostNL... 14-04-2025
- VIA draagt drie nieuwe bestuursleden... 14-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management