Marketingbureau iQU koopt TinyLoot en Target Gamers

  • Bureaus
  • 5 aug 2015 @ 15:06
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Online gamingZakelijkMarketingAffiliate

Het Haarlemse marketingdatabureau iQU heeft twee andere Nederlandse marketingbedrijven overgenomen: TinyLoot en Target Gamers, beide actief op het gebied van mobiele gaming. Het overnamebedrag is niet bekendgemaakt.

Beide overgenomen bedrijven zijn van Oliver Kern, zo meldt vakblad Emerce. Target Gamers zorgt ervoor dat games in Europa onder de aandacht komen. TinyLoot, van Kern en Micha von der Meer (ex-Booz Allen Hamilton), betaalt gamers om te blijven spelen en heeft kantoren in Engeland en Haarlem. Dergelijke loyaliteitsprogramma’s zijn tegenwoordig hard nodig, want de acquisitiekosten per loyale speler wereldwijd ligt boven de 5 dollar. 

Kern gaat een nieuwe mobiele divisie van iQU leiden die Mobilize gaat heten. Mobilize zal met name mobiele marketingcampagnes begeleiden. Van der Meer blijft TinyLoot operationeel aansturen.

iQU begon als affiliate-netwerk en heeft zich de afgelopen jaren ontpopt tot een online marketingspecialist voor de internationale game-industrie. Oprichter en directeur Reinout te Brake begon ooit bij Spill Group. Bijna een jaar geleden kocht iQU ook al het Duitse analytics-bureau HoneyTracks. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken