Gespecialiseerde bureaus bundelen krachten met oprichting Label34

Gespecialiseerde bureaus bundelen krachten met oprichting Label34
  • Bureaus
  • 11 okt 2022 @ 09:09
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Digital marketingbureau Gradient, brand designbureau Henry Handsome en digital development bureau Synetic lanceren op 11 oktober 2022 het collectief Label34. Binnen dit strengths-based label komen de drie expertises en talenten van het Amsterdamse en de Haarlemse bureaus samen.

De komende jaren zullen meer specialistische bureaus zich hierbij aansluiten. De visie is het maximaliseren van ondernemerschap door enerzijds als specialistische one-stop-shop opdrachtgevers beter te bedienen en tegelijk een geïntegreerd kenniscentrum voor medewerkers uit te bouwen. De combi leidt volgens het collectief tot snelle en gerichte groei voor klanten en talent.

Binnen het nieuwe collectief blijven de bureaus zelfstandig werken en voegen zij hun deskundigheid samen. Zo verzorgt Label34 zowel de strategie als de multidisciplin, gradientaire executie. Omdat alle oprichters van de bureaus actief betrokken blijven, is niet winst- maar ondernemerschapsmaximalisatie het doel van het label. ‘Wij merken dat onze opdrachtgevers het liefst met één bureau werken, maar wel specialisme verwachten’, zegt Joost Jongbloed, CEO van Gradient. ‘Met deze samenvoeging beschikken wij ineens over drie disciplines en tientallen jaren extra ondernemerservaring, terwijl we dezelfde toegankelijkheid behouden. We werken allemaal vanuit onze eigen passie naar eenzelfde doel toe, hier krijg ik enorm veel energie van. Hopelijk ervaren onze medewerkers en klanten dat ook zo. Als we in het eerste jaar voor een derde van hen meerwaarde kunnen bieden, dan zijn wij tevreden.’

Talentontwikkeling
Niet alleen opdrachtgevers, maar ook alle 85 medewerkers profiteren van het partnerschap tussen de bureaus. Zo is – samen met ondernemerschap en creativiteit – talentontwikkeling een van de pijlers. Hiervoor organiseren de bureaus onderling kennissessies en kennisevents voor klanten. Ook starten zij een intercompany traineeship, waarmee huidige en komende talenten zich op meerdere fronten kunnen ontwikkelen. ‘Binnen onze bureaus staat competentieontwikkeling centraal; hier vonden wij elkaar ook in’, zegt Joost Appers, Executive bij Synetic. ‘Nu we zoveel kennis in huis hebben, is het zonde als we hier geen gebruik van maken. Bovendien verstevigen wij hiermee onze positie op de arbeidsmarkt, we kunnen young professionals als collectief echt veel bieden. Daarom is ons doel dat binnen het eerste jaar alle werknemers kennis opdoen bij een partnerorganisatie. Ik vind het tof dat we op deze manier onze eigenheid kunnen behouden, terwijl we als totale organisatie stevig uitbreiden.’

Strengths-based ondernemerschap
De labelnaam is gebaseerd op de 34 CliftonStrengths, een wetenschappelijk onderbouwde ontwikkelingsmethodologie voor persoonlijk leiderschap. Alle drie de aangesloten bureaus hebben dit in hun organisatie verweven en na jarenlang samenwerken herkenden zij zich in elkaars competenties. Roel Stevens, Strategy Director bij Henry Handsome, licht toe: ‘Wij ervaren dat je talenten hebt in plaats van creëert. Wanneer iedereen doet waar hij of zij in floreert, dan vergroot dit het werkgeluk en maximaliseer je efficiëntie. Onze competenties zijn vooral pragmatisch-strategisch, wat je kunt definiëren als ondernemerschap. Zo bezitten de zes aandeelhouders binnen het collectief gezamenlijk bijna honderd jaar ondernemerservaring. Die drive zien wij ook terug in veel van onze werknemers en opdrachtgevers. En dat kenmerkt Label34 voor mij: ambitieuze mensen helpen groeien in datgene waar zij in excelleren.’

Foto: v.l.n.r. Roel Stevens (Intuitive Energizer), Hessel Appers (Careful Logician), Peter Koonen (Ambitious builder), Joost Appers (Strategic Activator), Joost Jongbloed (Futuristic Winner) en Fanny Morriën (Strategic Creator).

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken