Net wat Twitter nodig heeft: nog meer Zure Mannekes

Net wat Twitter nodig heeft: nog meer Zure Mannekes
  • Bureaus
  • 18 jul 2023 @ 14:59
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Twitter, niet veel merken branden hun handen nog aan dat platform. Het zit daar namelijk vol zeikerds, toetsenbordridders en zure - toch met name - mannen.

Bureau SuperRebel verzorgde de introductie van het nieuwe snoepgoed op social media.

Lodewijk Varossieau, ceo van het bureau: ‘Zure mannen zijn niet echt het publiek wat je op je dak wil hebben als merk. Maar wel als je - net als snoepfabrikant Matthijs - een snoepje verkoopt, genaamd Zure Mannekes. Dan is Twitter de plek waar ze het beste tot hun recht komen.’

En waar de content over je product dus ook het meest authentiek is, aldus Varossieau. Het maakt namelijk niet uit wat er in de wereld gebeurt, de Zure Mannekes hebben altijd wat te zeiken.In een tijd met zoveel negativiteit op Twitter wordt het tijd dat een merk daar op een luchtige manier de draak mee steekt. En daardoor zichzelf als klein merk met weinig budget in de kijker speelt. Of zoals de Zure Mannekes zeggen: “Net wat Twitter nodig heeft, nog meer Zure Mannekes.”

Zure Mannekes zijn onderdeel van het nieuwe snoepmerk van Matthijs, de Echte Mannekes. Ze liggen sinds begin van het jaar in de winkel, waaronder benzinestations en AH. Echte Mannekes komen in verschillende smaken, zoals Originele Mannekes (drop), Verliefde Mannekes (rood fruit), Wilde Mannekes (blauwe bes) en Zure Mannekes (super zuur). Alle Mannekes hebben een eigen, uitgesproken karakter, maar één ding hebben ze gemeen: ze zijn net als het beroemde Manneke in Brussel piemelnaakt.

De Zure Mannekes op Twitter vind je hier

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken