Koninklijke Jumbo kiest Mediaplus, eerste campagne gestart

Koninklijke Jumbo kiest Mediaplus, eerste campagne gestart
  • Bureaus
  • 16 jul 2024 @ 09:00
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Mediaplus Netherlands, onderdeel van de Serviceplan Group, gaat aan de slag voor Koninklijke Jumbo, het Nederlandse merk voor bord- en gezelschapsspellen. De eerste campagne die door Mediaplus wordt uitgerold voor Jumbo is inmiddels gestart met de Hitster Summer campagne.

De Hitster campagne ondersteunt de release van de nieuwste versie van dit spel en richt zich op de lastig te vangen millennials en Gen Z met een sterk veranderend mediagebruik. De campagne beweegt mee met het grillige mediagedrag van de doelgroep. Met persona’s en communicatie op die locaties, die momenten en met die mensen die het meest ontvankelijk zijn voor een feestje. Van programmatic DOOH in de grote steden en specifiek in studentenhuizen, tot Adtrack Media en digital met daytime targeting en contextual ads. 

Naast Hitster Summer gaat Mediaplus dit najaar aan de slag voor 9 andere producten van Koninklijke Jumbo: Hitster Bingo, Wasgij, Stratego Original, het nieuwe spel Stratego Lost Island, Party & Co Original, Party & Co Shock You!, Fabulus Potium, Racing Rabbits en de introductie van FunLockets in Nederland.

Ook Serviceplan aan de slag voor Jumbo
Serviceplan Netherlands, eveneens onderdeel van de bureaugroep, gaat zich toeleggen op de volledige creatieve productie van de populaire puzzels van Wasgij. Het creatieve bureau gaat het huidige campagneconcept van de puzzels onder de loop nemen en een nieuw concept ontwikkelen.

Tjitske Maathuis, Client Service & Operations Director bij Mediaplus: ‘Ik ben buitengewoon trots dat wij het nieuwe bureau zijn van dit oer-Hollandse merk. Met een strategische blik, zijn we aan de slag gegaan met het brede portfolio wat de Koninklijke Jumbo in huis heeft. We kunnen onze gemeenschappelijke voorkeur van werken middels een partnership, uitdagingen hebbend op innovatie en creatie, een goede samenwerking tegemoet zien. Het is voor ons niet alleen een eer, maar tevens een prachtige kans om ook voor deze klant geïntegreerde oplossingen te creëren.’

Pierre Ebbe, Marketing Manager BNL bij Jumbo Group: ‘Wij zijn verheugd om onze krachten te bundelen met Mediaplus. Deze samenwerking stelt ons in staat om onze marketingstrategieën verder te optimaliseren en onze merkboodschap op een innovatieve en effectieve manier bij ons publiek te brengen. We hebben er alle vertrouwen in dat hun expertise en creatieve aanpak zullen bijdragen aan onze groei en succes. De Hitster Summer Party was onze eerste gezamenlijke online campagne met Mediaplus, waarin direct de kracht van hun aanpak zichtbaar werd. Deze samenwerking smaakt naar meer, en wij kijken ernaar uit om in de toekomst nog veel succesvolle campagnes samen op te zetten.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken