Seepje vernieuwt en zet oprichter onder de douche

Seepje vernieuwt en zet oprichter onder de douche
  • Bureaus
  • 23 jul 2024 @ 09:08
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Het duurzame zeepmerk Seepje heeft een nieuwe visuele identiteit gekregen en in hun nieuwe commercial speelt de oprichter zelf de hoofdrol. In een douche vol plastic.

‘Gek toch, eigenlijk?’ Met die woorden van Seepje’s mede-oprichter Jasper Gabriëlse begint de nieuwe commercial. Daarmee doelt hij op de hoeveelheid plastic die Nederlanders gebruiken om zelf schoon te worden in de badkamer. In Nederland gooien we namelijk jaarlijks 84 miljoen flessen shampoo weg, 2,1 miljoen kilo plastic. ‘Tel je hier alle flessen douchegel bij op, dan hebben we het over meer dan vier miljoen kilo plastic afval’, zegt Jasper Gabriëlse.

Een douche vol plastic
De commercial maakt gebruik van een visuele metafoor: een douchecabine, midden in de natuur, gevuld met plastic flessen shampoo en douchegel. Daar heeft Seepje de oplossing voor: natuurlijk navulpoeder voor shampoo en douchegel. Zo heb je voor de rest van je leven nog maar één fles nodig. Seepje geeft zelfs levenslange garantie op fles en dop. De commercial wordt ingezet in paid online kanalen.

Iedereen aan de schone zeep
Seepje is opgericht in 2013, dus met het aantikken van het tienjarig bestaan was het ook tijd voor een vernieuwde merkidentiteit. De natuurlijke zeepproducten worden al gebruikt bij een trouwe doelgroep, maar het merk wil ook het grotere publiek aanspreken.

Creatief bureau Higuita ontwikkelde de rebranding en campagne. De nieuwe merkidentiteit moet een bredere doelgroep aanspreken. Het positioneert Seepje als een volwassen merk, dat fris, positief en eigenzinnig is. De iconische zeepblokvormige verpakking is een fundamentele vorm in de visuele stijl. Het logo kreeg een opfrisbeurt en er is gekozen voor een stevig font om Seepje’s belangrijke boodschap kracht bij te zetten. De identiteit is doorgevoerd in alle campagne-uitingen zoals op de eigen social kanalen, in out-of-home, video en in een vernieuwde website.

Credits:
Creatief bureau: Higuita
Creative director: Niek Eijsbouts
Art-director: Marita Guzman Grossberger, Joost Leek
Copywriter: Winnie Hofstra
Designer: Etienne Planeix
Motion designer: Lyzanne Jonker
Producer: Gabriëlle Mardjo
Digital media planning: Puck Stallinga, Higuita
Regie: Rebecca Weltner
DOP: Lenny Lu
Focus puller: Harvey van der Gang
Gaffer: Thijs Besteman
Belichters: Matvey Murashko
Art-director: Joardy Tummers
Art assistent: Nina van Haren
Sound: Robin Kalsbeek
Edit: Rebecca Weltner
Sound design: David Coehorst
Grading: Raoel Hulst
VFX: Lucio Karskens
Verantwoordelijk bij Seepje: Jasper Gabriëlse, Hester Foppen, Carlien Verplanken



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken