[column] Doe gekker dan gek
- Bureaus
- 28 aug 2024 @ 10:30
- Link
-
Peter van der Wijk
creative director
- CreatieCopywriting
- 28 aug 2024 @ 10:30
- Peter van der Wijk
Doe eens gek, dat is al goed. Doe eens gekker, dat is nog beter. Gek is alles wat afwijkt. Dit is de industrie die daar een vak van heeft gemaakt. Gek doen is waar we ons geld mee verdienen. Wat wij doen kan niet gek genoeg zijn. Want gek is de tegenpool van gewoon en gewoon is onze grootste vijand.
Gek onderscheidt je van gewoon. Gek zorgt voor impact. Gek trekt mensen je boodschap binnen. Gek maakt mensen aan het lachen. Gek krijgt mensen vrolijk.
Gek hoort de standaard te zijn van je denken. Gek doet stof opwaaien. En gek raakt een snaar bij mensen, want iedereen is het. We zijn het allemaal.
We vinden het juist leuk als mensen ons een beetje gek vinden. Of prettig gestoord. Of, met een glimlach gezegd, zo gek als een deur.
De reclame die we maken, maken we dus eigenlijk voor gekken. Daarom moeten we gekker doen. Gekker dan nu. Gekker dan conformistisch.
We moeten gekker denken. We moeten gekker durven zijn. We moeten gekker naar de wereld kijken. We moeten gek de voorrang geven boven gewoon.
Luister naar de gek in jezelf, luister naar de gek in de ander. Iedereen moet de vrijheid krijgen om gek te doen. Gek moet de ruimte krijgen om goed te doen.
Niemand moet nog gek worden aangekeken als-ie met een gek idee aankomt. Niemand moet nog voor gek verklaard worden om extra budget te vragen voor een idee.
'Is dit wel gek genoeg?', moet geen gekke vraag meer zijn.
Geef gek alle kansen om optimaal gek te kunnen zijn voor je merk. Gek is in staat de wereld te veranderen, want gek heeft dat al zoveel eerder en zoveel vaker gedaan. Gek heeft zich bewezen; alleen gekker is effectiever dan gek.
Uitgerekend dit vak is het enige vak waarin niets te gek hoort te zijn. Dus hou op met alles wat een beetje gek lijkt af te keuren omdat het een beetje gek lijkt.
Het zijn de gekke ideeën die de wedstrijd voor je winnen. Dus ga voor de gekke voorstellen, de gekke invallen en de gekke stunts die al die gekken bedenken.
Het zou compleet gestoord zijn om dat niet te doen.
Peter van der Wijk
corporate remote copywriter
-
Peter van der Wijk
- Werkt bij:
- Functie: creative director
- Website:https://corporatecopywriter.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Rabobank profileert zich als 'Onze bank' in merkcampagne
- Dentsu wint wereldwijde mediapitch eBay
- Zalando presenteert nieuwe merkpositionering
- RA*W presenteert After-Cannes talk
- Campagne Kom Gewoon brengt Rotterdam Centrum onder de aandacht
- Health-e start campagne om digitale gezondheidsservice te...
Laatste Nieuws
- GVB zoekt Amsterdammers die... 13-09-2024
- Benu lanceert nieuwe merkcampagne13-09-2024
- SuperRebel lanceert meest rampzalige... 13-09-2024
- [marketeer 208] Paul Woltering -... 13-09-2024
- Ben verrast studenten met gratis... 13-09-2024
- Rode Kruis start wervingscampagne... 11-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing