Evert_45 verder op het witte doek

  • Content
  • 1 mei 2019 @ 11:18
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • VloggenFilmContent

De veelbekroonde vlogserie Evert_45 van KPN en N=5 krijgt een vervolg in de vorm van een korte speelfilm. Ook wordt de film uitgezonden op YouTube. Aanstaande vrijdag vindt de première plaats.

De film is vrijdag te zien in VUE Hilversum & Arnhem en vanaf 14:00 uur op het YouTubekanaal Evert_45 en via kanaal 23 van KPN.

Met de lancering van Evert_45 twee jaar geleden willen initiatiefnemers KPN, het Verzetsmuseum en Nationaal Comité 4 en 5 mei de generatie die de Tweede Wereldoorlog heeft meegemaakt verbinden met de jongeren van nu. De dertienjarige Evert biedt een kijkje in het leven tijdens de Tweede Wereldoorlog dat aansluit bij de belevingswereld en het mediagebruik van jongeren van vandaag. Evert_45 ging viral en bereikte in de eerste drie weken dat het online stond zeventig procent van de Nederlandse jongeren. De vlogserie sleepte onder meer een ADCN Grand Prix, gouden Leeuw in Cannes en een zilveren Esprix in de wacht.

Nieuwe groep jongeren

Yvette Belt, initiatiefnemer en CMO bij KPN, laat weten: 'Het succes bracht ons op het idee om al het beeldmateriaal te verzamelen en opnieuw uit te brengen in de vorm van een film. We kunnen nu een nieuwe groep jongeren bereiken die twee jaar geleden nog te jong waren om de vlogs te zien. Doordat het lopende filmverhaal is de beleving nu heel anders, ook voor kinderen die de vlogs van Evert_45 destijds hebben gevolgd. Bovendien kunnen ze het verhaal nu in één keer bekijken. Dat geeft een heel andere dynamiek, maar zorgt er tegelijkertijd voor dat het educatieve doel van de serie overeind blijft.'

Maurits van Brakel, die de rol van Evert vertolkte, merkt dat de Tweede Wereldoorlog steeds minder leeft onder zijn generatie. 'Nog maar weinig klasgenoten hebben grootouders die de oorlog hebben meegemaakt. Maar rond 4 en 5 mei wordt er wel meer over gesproken, ook in de klas.'

Filmpremière

Tijdens de premières aanstaande vrijdag in de VUE-bioscopen in Hilversum en Arnhem kijken kinderen gezamenlijk naar de 35 minuten durende film. In Hilversum zullen acteur Maurits van Brakel en historicus dr. Joost Rosendaal aansluitend vragen van jongeren uit de zaal beantwoorden. Gratis tickets voor Hilversum zijn hier te bestellen en voor Arnhem hier. De toegangscode voor het maken van een account is gekopkpn.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken