Evert_45 verder op het witte doek
- Content
- 1 mei 2019 @ 11:18
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - VloggenFilmContent
- 1 mei 2019 @ 11:18
- Lucas Boon
De veelbekroonde vlogserie Evert_45 van KPN en N=5 krijgt een vervolg in de vorm van een korte speelfilm. Ook wordt de film uitgezonden op YouTube. Aanstaande vrijdag vindt de première plaats.
De film is vrijdag te zien in VUE Hilversum & Arnhem en vanaf 14:00 uur op het YouTubekanaal Evert_45 en via kanaal 23 van KPN.
Met de lancering van Evert_45 twee jaar geleden willen initiatiefnemers KPN, het Verzetsmuseum en Nationaal Comité 4 en 5 mei de generatie die de Tweede Wereldoorlog heeft meegemaakt verbinden met de jongeren van nu. De dertienjarige Evert biedt een kijkje in het leven tijdens de Tweede Wereldoorlog dat aansluit bij de belevingswereld en het mediagebruik van jongeren van vandaag. Evert_45 ging viral en bereikte in de eerste drie weken dat het online stond zeventig procent van de Nederlandse jongeren. De vlogserie sleepte onder meer een ADCN Grand Prix, gouden Leeuw in Cannes en een zilveren Esprix in de wacht.
Nieuwe groep jongeren
Yvette Belt, initiatiefnemer en CMO bij KPN, laat weten: 'Het succes bracht ons op het idee om al het beeldmateriaal te verzamelen en opnieuw uit te brengen in de vorm van een film. We kunnen nu een nieuwe groep jongeren bereiken die twee jaar geleden nog te jong waren om de vlogs te zien. Doordat het lopende filmverhaal is de beleving nu heel anders, ook voor kinderen die de vlogs van Evert_45 destijds hebben gevolgd. Bovendien kunnen ze het verhaal nu in één keer bekijken. Dat geeft een heel andere dynamiek, maar zorgt er tegelijkertijd voor dat het educatieve doel van de serie overeind blijft.'
Maurits van Brakel, die de rol van Evert vertolkte, merkt dat de Tweede Wereldoorlog steeds minder leeft onder zijn generatie. 'Nog maar weinig klasgenoten hebben grootouders die de oorlog hebben meegemaakt. Maar rond 4 en 5 mei wordt er wel meer over gesproken, ook in de klas.'
Filmpremière
Tijdens de premières aanstaande vrijdag in de VUE-bioscopen in Hilversum en Arnhem kijken kinderen gezamenlijk naar de 35 minuten durende film. In Hilversum zullen acteur Maurits van Brakel en historicus dr. Joost Rosendaal aansluitend vragen van jongeren uit de zaal beantwoorden. Gratis tickets voor Hilversum zijn hier te bestellen en voor Arnhem hier. De toegangscode voor het maken van een account is gekopkpn.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- vlogserie
- vlog
- evert_45
- nationaal comité 4 en 5 mei
- verzetsmuseum
- film
- tweede wereldoorlog
- n=5
- uvette belt
- kpn
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- EasyToys domineert straatbeeld met gewaagde adventskalenders
- KPN tv-app uitgebreid om voetballiefhebbers te trekken
- Jan magazine en Hema winnen Best Use of Content Commerce award
- 65 jaar Barbie: geen pensioen, wel een boek
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in Sinterklaascampagne Bol
- Albert Heijn lanceert magazine en platform voor vrouwen in de...
Laatste Nieuws
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in... 01-11-2024
- Albert Heijn lanceert magazine en... 01-11-2024
- Extra aandacht RegioBank voor sparen... 30-10-2024
- RIVM vraagt aandacht voor... 29-10-2024
- KPN tv-app uitgebreid om... 25-10-2024
- Jan magazine en Hema winnen Best Use... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing