LVB mikt met nieuwe bureautak op contentdesign

  • Content
  • 13 mei 2019 @ 10:27
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • StrategieKlantenContent

Contentmarketingbureau LVB lanceert Lovebrand Designers, een nieuwe bureautak die merken ondersteunt in het ontwikkelen van een visuele identiteit. Directeur Aart Lensink en Ferdi van der Veen, die is aangesteld als art director, lichten toe. 'We zijn klaar om de wereld van design te veroveren.'

'Design is al jaren een belangrijk onderdeel van ons bureau', zegt Aart Lensink, directeur van LVB. 'We hebben altijd het belang ingezien van bijvoorbeeld contentdesign, oftewel het merk zichtbaar maken in de content.' Volgens Lensink wordt design een steeds belangrijker onderdeel in contentmarketing. Niet alleen contentdesign, maar veel breder. De visuele verbeelding gaat volgens hem voor merken de komende jaren een grote rol spelen in de zichtbaarheid. ‘Wie ben je als merk? Hoe gaat je doelgroep je herkennen? Hoe vertaal je jouw verhaal en boodschap in design? In brand design. In social media design. In infographics. In packaging. In events.'

Ferdi van der Veen is aangesteld als art director en team lead van Lovebrand Designers. Hij vult aan: 'De wereld van design gaat echt verschuiven. Hoe het merk eruit ziet wordt op veel meer momenten in de customer journey belangrijk. Wij zijn designers die luisteren naar opdrachtgevers en die de inhoudelijke basis van merken gebruiken voor het ontwikkelen van een visuele identiteit. Designers die complexe inhoud kunnen vertalen, dus.' Lensink: 'En die designers hebben wij nu in huis. Art directors, illustratoren, designers die ervaring hebben met het vertalen van complexe inhoud naar kick ass design. LVB gelooft in de kracht van dit designteam. En in de toekomst van design. Maar als we nu doorgaan zoals we nu doen, zal dit team altijd een 'onderdeeltje' blijven van een contentmarketingbureau. Dat is zonde. Voor het team, voor LVB én voor al die merken die baat hebben bij een goed doordacht design. Daarom lanceert het designteam nu een eigen bureau, een eigen brand. Klaar om de hele wereld van design te veroveren, zonder de lasten van een contentmarketingbureau. Ze gaan hun eigen koers bepalen, met eigen klanten en een eigen visie. Het is een nieuwe bureautak, maar de Lovebrand Designers zijn geen beginners. We hebben al een uitgebreid portfolio met bewezen succesvolle cases in bijvoorbeeld activatiecampagnes, brand design & strategy design, datavisualisatie, editorial design en siteontwerp.'

Ik zou zeggen: schoenmaker blijf bij je leest. De positionering van LVB - waar die voorheen puur 'content' was - wordt op deze manier toch alleen maar vager?

Lensink: 'Juist niet. De positionering van LVB wordt hierdoor alleen maar aangescherpt. LVB is en blijft een marketingadviesbureau, met content en de inhoud als basis. En met specialismen in PR, online marketing en videomarketing. Merken komen niet per sé naar LVB voor design. Wel voor marketing, merk-advies én voor content. Dat geeft niet, het is ook logisch. Maar we hebben de wereld wel wat te bieden op designvlak. Daarom dus een nieuw designbureau, onder de vlag van moeder LVB. Een designbureau dat zichzelf kan gaan profileren en zijn eigen koers gaat varen. Zodat de buitenwereld weet: voor goed, inhoudelijk design moeten we bij Lovebrand Designers zijn. Voor (online) marketingadvies, contentmarketing, PR, branding en videomarketing bij LVB.'

Hoe ziet dit er organisatorisch binnen LVB uit?

Van der Veen: Lovebrand Designers wordt een zelfstandig bureau; powered by LVB met in totaal zeven designers. We blijven in hetzelfde pand zitten, maar gaan een eigen koers varen. Met een eigen website, huisstijl en klanten. LVB gaat ons ondersteunen op het gebied van finance, sales en management. En natuurlijk kunnen we altijd aankloppen bij andere LVB'ers voor advies en hulp.'

Lensink: 'In de praktijk blijven beide bureaus natuurlijk nauw samenwerken en het design van alle bestaande LVB-opdrachtgevers wordt door Lovebrand Designers uitgevoerd. Zoals het hiervoor ook gebeurde, dus daar verandert niets.'

Wat gaat dit LVB opleveren, ook in termen van ROI?

Lensink: 'Vind je het goed als we het businessplan niet meteen delen met de hele wereld? Maar natuurlijk gaat dit ons veel opleveren, anders begonnen we er niet aan. LVB en Lovebrand Designers kunnen zich door deze keuzes nog beter afzonderlijk van elkaar profileren. Dit gaat bij Lovebrand Designers zorgen voor opdrachtgevers die niet zo snel zouden kiezen voor LVB als bureau. Opdrachtgevers die op zoek zijn naar een specifiek designbureau. En ook de visie van LVB wordt hierdoor aangescherpt. Plus het feit dat we nauw blijven samenwerken en elkaar daardoor blijven uitdagen en verbeteren.'

Van der Veen: 'En we hebben er vooral heel veel zin in. Dat is toch het belangrijkste.'

 

Op de foto het team van Lovebrand Designers, met Ferdi van der Veen als tweede van rechts.

 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken