Podcastmakers bieden exclusieve content aan op Spotify
- 17 nov 2021 @ 10:23
- Ryan Baij
Spotify maakt Podcast Subscription beschikbaar voor alle podcasters in Nederland. De nieuwe dienst gaat in vanaf woensdag 17 november.
De nieuwe feature biedt makers de mogelijkheid betaalde content te bieden aan de abonnees. Lekker Lullen de Podcast, Maarten van Rossem - De Podcast en Pa en de Politiek zijn de eerste podcastmakers in Nederland die het podcastabonnement gaan aanbieden op Spotify.
De makers behouden de eerste twee jaar 100% van hun inkomsten. Na deze twee jaar rekent Spotify een fee van 5% over de abonnementskosten. Podcasters krijgen toegang tot de contactgegevens van hun betalende abonnees om hen nog meer extraatjes aan te bieden. De abonnementsfunctie wordt, naast Nederland, ook beschikbaar gemaakt in 32 andere landen.
Lekker Lullen de Podcast zegt hierover: ‘We zijn erg enthousiast over deze nieuwe tool op Spotify, die ons nu de mogelijkheid biedt om inkomsten te genereren door onze luisteraars een abonnement aan te bieden. Sinds het moment dat onze podcast meer luisteraars kreeg, hebben we nagedacht over manieren om er geld aan te verdienen, maar de mogelijkheden voor abonnementen leken altijd een te grote rompslomp.’
Ook Pa en de Politiek van Frits Wester en Auke Wester zien winst in het nieuwe model: ‘Het maken van de podcast kost veel tijd. Dat doen we graag. Om de investeringen in tijd en apparatuur een beetje terug te verdienen, is het interessant om te zien of deze samenwerking met Spotify ons daarbij kan helpen.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hema Merk van het Jaar tijdens uitreiking Grand Prix Content...
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in Sinterklaascampagne Bol
- Albert Heijn lanceert magazine en platform voor vrouwen in de...
- Milieuorganisaties lanceren “Op vakantie? Denk dichtbij”
- Campagne BrightPensioen wijst consumenten op invloed...
- Opblaasbare bioscoop Cinekid maakt rondreis door Nederland
Laatste Nieuws
- 'Brabant herinnert' staat stil bij... 14-11-2024
- Opblaasbare bioscoop Cinekid maakt... 14-11-2024
- Hema Merk van het Jaar tijdens... 12-11-2024
- Campagne BrightPensioen wijst... 12-11-2024
- Milieuorganisaties lanceren “Op... 08-11-2024
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in... 01-11-2024