'Knakwortel' wint AH Product Pitch 2018

  • Food-en-retail
  • 14 jun 2018 @ 09:15
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodInnovatieAwards

Foodinnovatie 'Knakwortel' heeft de AH Product Pitch 2018 gewonnen. De oprichters Koen Kaljee en Valerie Bos gaan gedurende een jaar een samenwerking aan met de marktleider.

Winnaar Knakwortel is een gemarineerde wortel op een plantaardig broodje. Volgens de oprichters een vernieuwende variant op de bekende hotdog. ‘Het is een klassieker uit New York maar dan van deze tijd. Het broodje heeft de sappige en vette smaak van een worst maar de frisse bite van een wortel’.  Kaljee en Bos gaan met deze introductie de strijd aan met het ‘slechte imago’ van groenten, zo stelt het duo. Check hier de bijbehorende Knakwortel-site. Volgens de jury kan het product een verschil maken, vooral voor kinderen die niet van groenten houden. Binnen twee weken moeten de eerste pakken in het schap van AH liggen. 

Derde Product Pitch

De afgelopen maanden hebben 82 jonge ondernemers meegedaan aan de derde ‘AH Product Pitch’, om hun product verkrijgbaar te laten zijn bij Albert Heijn. Het eerste jaar won Kaas in ’t Bakkie, vorig jaar Abel’s Deli.

Plaats in het schap

De winnaar van de Product Pitch komt in aanmerking voor een plek in het AH-schap, een investeringsbudget ter waarde van €125.000,-. om verder door te ontwikkelen en coaching van Albert Heijn. Tien ondernemers waren doorgedrongen tot de finale van de Product Pitch. Behalve Knakwortel waren dat: Oh na mi Kimchi, Ted’s, Hagelswag, Lolo’s, Selo, Sharp Sharp, Baby Tree, Buttler en Charly’s all is fair. De pitchdag werd donderdag gehouden op locatie B.Amsterdam. Onderzoeksbureau GfK noemde de Nederlandse markt voor plantaardige vleesvervangers eerder 'vrij klein', met een aandeel van 2,5 procent in de markt voor vlees, gevogelte, vis en vleesvervangers. Maar die markt groeide in een jaar tijd wel met 25 procent. Maandag debuteerde de Britse kassakraker Vivera plantaardige biefstuk op de Nederlandse markt. Tijdens de presentatie van de j.l. Kerst Allerhande gaf de hoofdredactie al aan dat voor 2018 groenten steeds prominenter worden op ons menu. En verantwoord.
(bronnen: AH, RTLZ en Distrifood)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken