'Knakwortel' wint AH Product Pitch 2018
- Food-en-retail
- 14 jun 2018 @ 09:15
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodInnovatieAwards
- 14 jun 2018 @ 09:15
- Redactie Food en Retail
Foodinnovatie 'Knakwortel' heeft de AH Product Pitch 2018 gewonnen. De oprichters Koen Kaljee en Valerie Bos gaan gedurende een jaar een samenwerking aan met de marktleider.
Winnaar Knakwortel is een gemarineerde wortel op een plantaardig broodje. Volgens de oprichters een vernieuwende variant op de bekende hotdog. ‘Het is een klassieker uit New York maar dan van deze tijd. Het broodje heeft de sappige en vette smaak van een worst maar de frisse bite van een wortel’. Kaljee en Bos gaan met deze introductie de strijd aan met het ‘slechte imago’ van groenten, zo stelt het duo. Check hier de bijbehorende Knakwortel-site. Volgens de jury kan het product een verschil maken, vooral voor kinderen die niet van groenten houden. Binnen twee weken moeten de eerste pakken in het schap van AH liggen.
Derde Product Pitch
De afgelopen maanden hebben 82 jonge ondernemers meegedaan aan de derde ‘AH Product Pitch’, om hun product verkrijgbaar te laten zijn bij Albert Heijn. Het eerste jaar won Kaas in ’t Bakkie, vorig jaar Abel’s Deli.
Plaats in het schap
De winnaar van de Product Pitch komt in aanmerking voor een plek in het AH-schap, een investeringsbudget ter waarde van €125.000,-. om verder door te ontwikkelen en coaching van Albert Heijn. Tien ondernemers waren doorgedrongen tot de finale van de Product Pitch. Behalve Knakwortel waren dat: Oh na mi Kimchi, Ted’s, Hagelswag, Lolo’s, Selo, Sharp Sharp, Baby Tree, Buttler en Charly’s all is fair. De pitchdag werd donderdag gehouden op locatie B.Amsterdam. Onderzoeksbureau GfK noemde de Nederlandse markt voor plantaardige vleesvervangers eerder 'vrij klein', met een aandeel van 2,5 procent in de markt voor vlees, gevogelte, vis en vleesvervangers. Maar die markt groeide in een jaar tijd wel met 25 procent. Maandag debuteerde de Britse kassakraker Vivera plantaardige biefstuk op de Nederlandse markt. Tijdens de presentatie van de j.l. Kerst Allerhande gaf de hoofdredactie al aan dat voor 2018 groenten steeds prominenter worden op ons menu. En verantwoord.
(bronnen: AH, RTLZ en Distrifood)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- gezond
- ontwikkelen
- Abel's Deli
- AH
- Oh na mi Kimchi
- Albert Heijn
- Ted’s
- groenten
- coaching
- innovatie
- Lolo’s
- Kaas in 't Bakkie
- Hagelswag
- food
- Product Pitch
- Knakwortel
- Albert Heijn
- retail
- Selo
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Intertoys overgenomen door ToyChamp
- Jelle Mul (Patagonia): Marketing is uiteindelijk toch het...
- Brouwerij 't IJ: Amsterdam 750 verdient overdreven iconisch bier
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Nieuw onderzoek toont groeiende populariteit van afhaalpunten...
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Gratis wassen bij Coolblue Energie05-11-2024
- Er moet er een de eerste zijn:... 05-11-2024
- Ingrid van Kempen (Ohra): 'We gaan... 05-11-2024
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland... 04-11-2024
- Blokker krijgt uitstel van betaling 04-11-2024
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary... 01-11-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing