[interview] Het PR Bureau en Marcus Polman bundelen kracht voor foodmerken
- Food-en-retail
- 20 jul 2018 @ 09:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodBranded contentCreatiePR
- 20 jul 2018 @ 09:00
- Peter van Woensel Kooy
Primeur: Het PR Bureau gaat een creatief-strategische samenwerking aan met culinair journalist en foodexpert Marcus Polman. Marketeers krijgen daarmee toegang tot de specialistische kennis van Polman en zijn uitgebreide foodnetwerk.
Daarnaast introduceren Polman en Het PR Bureau een aantal vernieuwende diensten op het gebied van eten, drinken en gastvrijheid, zoals inspiratiesessies, events en trendtours in binnen en buitenland.
‘Marcus is onze bullshit meter’
Toon van Loock, managing director van Het PR Bureau, licht toe: 'De aandacht van media en consumenten voor eten en drinken neemt explosief toe. Opdrachtgevers staan onder druk om transparant te zijn over thema’s als snel en gezond, duurzaamheid, de herkomst van producten en gezondheidsclaims. Daarmee groeit ook de behoefte van merken aan strategisch PR-advies en relevante content. Het past in de strategie van Het PR Bureau om PR-adviseurs, creatieven en strategen samen te laten werken met experts in het veld. Op die manier inspireren en "voeden" we elkaar en bieden we onze klanten toegang tot, in dit geval, een ijzersterk foodnetwerk. Marcus Polman is met zijn specifieke kennis, journalistieke ervaring en oog voor trends voor ons de ideale partner om dit terrein te verkennen en te claimen. Marcus ís de foodindustrie, hij weet wat klopt... hij is in dat opzicht een beetje onze bullshit meter.’
Polman vult aan: 'De scheidslijn tussen redactie en commercie vervaagt in toenemende mate. Je ziet steeds vaker dat die twee disciplines samenwerken, zeker online. Door mijn journalistieke en online knowhow en netwerk in te brengen bij Het PR Bureau verwachten we de relevantie, kwaliteit en effectiviteit van campagnes en branded content producties naar een hoger plan te kunnen tillen. Daar zijn merken, maar ook consumenten bij gebaat. Die krijgen nu betere en rakere, leukere informatie voorgeschoteld.'
Extra producten en diensten
Het PR Bureau is gespecialiseerd in marketing- en corporate PR, reputatiemanagement en influencer marketing. Dankzij de samenwerking met Marcus Polman biedt Het PR Bureau klanten vanaf nu ook een breed pallet aan extra producten en diensten. Hieronder vallen inspiratiesessies, trendtours in binnen-en buitenland en eigen evenementen, zoals de jaarlijkse 'Culiperslunch'. Daarnaast zal Polman een maandelijkse podcast verzorgen, waarin hij top-foodmarketeers interviewt over hun plannen en toekomstvisie. Zie ook de kennismakingsvideo hieronder.
(PvWK)
Over Marcus Polman (foto l.), 'de foodexpert'
'Marcus Polman is founding editor van online foodmagazine FavorFlav en initiatiefnemer van de Culiperslunch, een jaarlijks media-event voor foodjournalisten, -bloggers, -influencers en a-merken op het gebied van eten en drinken. Hij was twee seizoenen dagelijks te zien op SBS6 als vast jurylid van het programma MasterChef Holland. Ook is hij het brein achter de FavorFlav Food Top-100, de jaarlijkse verkiezing van de meest spraakmakende persoonlijkheden op het gebied van eten & drinken in Nederland. Marcus is daarnaast mede-eigenaar van succesvolle horecaconcepten als barbecuerestaurant The Rough Kitchen (gevestigd in de Foodhallen in Amsterdam) en Vet Lekker Streetfood.'
(bron: Hollandse Nieuwe / MP)
Over Het PR Bureau
'Het PR Bureau wil het leukste en beste PR bureau van de wereld zijn. Vanuit een constante focus op kwaliteit, voorspelbaarheid en snelheid ontwikkelen we voor klanten verhalende campagnes, die deelbaar en verbindend zijn. Er werken 32 mensen in vaste dienst, naast een uitgebreid netwerk van freelancers in zowel Nederland als België. Het PR Bureau werkt onder meer voor Specsavers, Stokke, DSM, VodafoneZiggo, Yarden, Zilveren Kruis, Harman en De Nederlandse Loterij. Binnen food, drinks & hospitality voor klanten als W Amsterdam, HelloFresh, Ven Amsterdam, Pepsico Future Brands en Zon (coöperatie van groente- en fruittelers).' Toon van Loock, md van Het PR Bureau, staat rechts op de foto. Meer info klik hier.
(bron: HPB)
Foto boven: kijkje achter de schermen met Polman en Van Loock 'on camera'
Credits
Video: Sir Render
Foto: Sanne Nadine Hes Photography
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Yarden
- ZON
- managing director
- HPB
- VodafoneZiggo
- HelloFresh
- De Nederlandse Loterij
- DSM
- Pepsico Future Brands
- Marcus Polman
- Stokke
- Harman
- Het PR Bureau
- Ven Amsterdam
- Specsavers
- W Amsterdam
- Zilveren Kruis
- bullshit meter
- Toon van Loock
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- 187 AH to gos vieren verjaardag15-11-2024
- Kerst 2024: De zusjes van John Lewis15-11-2024
- Dr. Oetker bakt voor Stichting... 15-11-2024
- CMO in het diepe: Bram van IJsel... 14-11-2024
- Blokker failliet verklaard door... 13-11-2024
- Lidl lanceert een met Coca-Cola... 13-11-2024