Coca-Cola light taste introduceert twee nieuwe smaken
- Food-en-retail
- 16 apr 2019 @ 08:16
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 16 apr 2019 @ 08:16
- Peter van Woensel Kooy
Meer dan 35 jaar na de introductie van Coca-Cola light in Nederland, brengt Coca-Cola twee nieuwe smaken op de markt: Ginger Lime en Exotic Mango. De merknaam verandert in 'Coca-Cola light taste'.
Met de komst van deze smaken biedt Coca-Cola de consument twee nieuwe suikervrije en calorievrije varianten, die de verfrissende smaak van de iconische drank combineren met een fruitig aroma.
Naast de nieuwe smaken, heet Coca-Cola light vanaf nu Coca-Cola light taste en heeft een volledig nieuwe look. 'Naast originele Coca-Cola smaak met of zonder suiker, bieden we consumenten met Coca-Cola light taste een lichte, verfrissende colasmaak. Ook met de nieuwe smaken Ginger Lime en Exotic Mango maken we duidelijk onderscheid zowel met het nieuwe design als de lichte, exotische smaken', legt Laurie van Zeeland, Brand Manager Coca-Cola, uit.
De zilveren look die in de afgelopen jaren werd geïntroduceerd, wordt aangevuld met het iconisch rode Coca-Cola logo en de inscriptie ‘light taste’. Daarnaast onderscheiden de smaken zich met verschillende kleuren. De nieuwe Coca-Cola light taste smaken zijn verkrijgbaar in 250 ml slim-cans.
Campagne: Take it Lightly
De introductie gaat gepaard met de nieuwe campagne ‘Take it lightly’. Via onder andere een tv-commercial, OOH, digital, sampling en PR worden herkenbare dagelijkse situaties en irritaties van stellen in beeld gebracht. Het uitgangspunt is: Coca-Cola light taste biedt lightness binnen een relatie om zo meer te genieten van het leven en elkaar. De commercial wordt muzikaal begeleid door een nieuwe editie van het nummer "My Guy" van Mary Wells. Via de Light Love Home Test - beschikbaar via Facebook - kun je testen hoe ‘light’ jouw relatie is.
Coca-Cola light taste: een succesvol recept
Coca-Cola light is sinds de introductie op de Nederlandse markt in 1984 een groot succes. Het was de eerste keer dat er een variant op de klassieke Coca-Cola werd geïntroduceerd. Binnen twee jaar behoorde Coca-Cola light tot de top van de calorievrije dranken ter wereld. Coca-Cola light heeft zich altijd gepositioneerd als een innovatief merk. Met campagnes zoals ‘Only You are You’ en de ‘Coca-Cola light break’ uit de jaren negentig blijven tot op de dag van vandaag legendarisch. De Coca-Cola light limited edition flesjes waren voor veel fans een must have. Daarvoor werkte Coca-Cola samen met niemand minder dan Jean Paul Gaultier, Marc Jacobs en Karl Lagerfeld.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- nieuw
- taste
- consument
- Coca-Cola
- Coca-Cola light
- design
- smaken
- brand manager
- licht
- Coke
- Laurie van Zeeland
- verfrissend
- Coca-Cola light taste
- colasmaak
- licht
- exotisch
- Coca-Cola
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- 187 AH to gos vieren verjaardag15-11-2024
- Kerst 2024: De zusjes van John Lewis15-11-2024
- Dr. Oetker bakt voor Stichting... 15-11-2024
- CMO in het diepe: Bram van IJsel... 14-11-2024
- Blokker failliet verklaard door... 13-11-2024
- Lidl lanceert een met Coca-Cola... 13-11-2024