Albert Heijn rondt overname Deen af en start ombouw winkels

Albert Heijn rondt overname Deen af en start ombouw winkels
  • Food-en-retail
  • 13 sep 2021 @ 11:40
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenVerkoop

Samen met Deen Vomar Voordeelmarkt en DekaMarkt heeft Albert Heijn de transactie voor de overname van Deen afgerond. Dit is tevens het startschot voor de ombouw van de 38 Deen-winkels in Noord-Holland, Flevoland, Gelderland en Overijssel.

Samen met Deen, Vomar Voordeelmarkt en DekaMarkt heeft Albert Heijn de transactie voor de overname van Deen afgerond. Dit is tevens het startschot voor de ombouw van de 38 Deen-winkels in Noord-Holland, Flevoland, Gelderland en Overijssel. Klanten van deze winkels kunnen straks terecht bij Albert Heijn-winkels waar ze het beste van twee werelden vinden: al het lekkere van Albert Heijn en het goede van Deen. Op 22 september opent de eerste winkel in Avenhorn. 

Marit van Egmond, algemeen directeur Albert Heijn: 'Albert Heijn en Deen zijn uit hetzelfde hout gesneden. We zijn al generaties lang – Deen 88 en Albert Heijn al bijna 135 jaar – kind aan huis bij veel Nederlandse gezinnen. Ik vind het dan ook een eer dat wij 38 Deen-winkels, de bloemencentrale en het distributiecentrum voort mogen zetten. Een mooie stap in onze ambitie om er altijd en overal voor onze klanten te zijn, ook in Noord-Holland waar de meeste Deen-winkels zitten. Ik kijk uit naar de samenwerking met onze nieuwe collega's.'

Het beste van twee werelden 
De winkels krijgen de nieuwe formule met veel ruimte voor vers, gezond en lekker eten. Ook brengt Albert Heijn vernieuwing met zelfscankassa's, de Albert Heijn app en uitbreiding van het bezorggebied. Tegelijkertijd blijft het goede van Deen behouden.

Marit van Egmond: 'We vinden het belangrijk dat klanten van Deen zich thuis voelen bij ons. Zij zien straks hun vertrouwde winkelteam terug en we laten bijvoorbeeld de bloemen- en plantenafdeling helemaal zoals die is. We voegen die overigens ook toe aan Albert Heijn-winkels in de regio zodat al onze klanten kunnen genieten van de prachtige bloemen en planten.'

Producten waar veel Deen-klanten verknocht aan zijn, krijgen een plek in de nieuwe Albert Heijn-winkels. Denk aan regionale producten zoals West-Fries brood en de krustiebroodjes van Bakkerij Pater, Leeghwater bier uit De Rijp en daarnaast nog vele andere regionale producten die perfect passen in het assortiment Streeckgenoten van Albert Heijn. Bovendien is er goed nieuws voor Deen-klant Quinten Warner uit Purmerend: Albert Heijn neemt de knoflooksaus waarvoor hij eerder dit jaar 4.000 handtekeningen verzamelde op in het assortiment. 

Blij met nieuwe collega’s
Albert Heijn krijgt er zo’n 4.700 collega’s bij vanuit Deen-winkels, de bloemencentrale, het vers-DC en de droge kruidenierswaren-centrale. De nieuwe collega’s worden stap voor stap meegenomen in de verandering en krijgen een warm onthaal bij Albert Heijn. Speciale teams staan klaar om elke winkel te helpen voor, tijdens en na de ombouw.

Marit van Egmond: 'Tijdens mijn bezoeken aan de Deen-winkels en de bloemencentrale heb ik veel van onze nieuwe collega's ontmoet en ik was onder de indruk van de bevlogenheid en het teamgevoel. Samen maken we er een fantastische toekomst van.' 

Collega's van de niet-voortgezette activiteiten - zoals het hoofdkantoor in Hoorn - worden zoveel mogelijk begeleid naar ander werk. Als zij dat willen, krijgen collega’s een baan aangeboden bij Albert Heijn, Vomar Voordeelmarkt, DekaMarkt of een van hun partners. Medewerkers worden allemaal persoonlijk geïnformeerd over wat de verandering voor hen betekent.

Eerste winkel opent in Avenhorn 
De Deen-winkel in Avenhorn is de eerste winkel die wordt omgebouwd. Deze winkel gaat op woensdag 22 september open als gloednieuwe Albert Heijn. De overige 37 winkels volgen in de dagen en weken daarna. In februari 2021 besloot de familie Deen hun familiebedrijf te verkopen aan DekaMarkt, Vomar Voordeelmarkt en Albert Heijn. Begin juli verleende de ACM-goedkeuring aan de overname en op 12 september 2021 werd de transactie formeel afgerond.
(PvWK)

Lees ook: AH neemt na petitie tevens Deens Knoflooksaus over

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken