Coca-Cola lanceert nieuwe kerstcommercial onder Real Magic platform
- Food-en-retail
- 10 nov 2021 @ 11:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingCommercials
- 10 nov 2021 @ 11:55
- Peter van Woensel Kooy
Coca-Cola lanceert vandaag wereldwijd de nieuwe ‘Real Magic at Christmas’ kerstcommercial, waarmee het merk de magie van verbondenheid en saamhorigheid tijdens de feestdagen benadrukt en viert.
Het is volgens Coke de eerste kerstcampagne vanuit de nieuwe 'Real MagicTM-merkfilosofie'. Met de commercial wil Coca-Cola een eenvoudige en feestelijke boodschap van eenheid, inclusie en positiviteit uitdragen, met als doel ons eraan te herinneren dat de echte magie van kerst te vinden is in de momenten die we met anderen delen.
De kerstcommercial is geregisseerd door Sam Brown van Rogue Films en geproduceerd door DentsuMB UK. Het opbeurende verhaal toont een jongen die met zijn verbeeldingskracht en inspanningen de welwillendheid van mensen tijdens kerst om zich heen verzameld. Samen met zijn buren deelt hij een magisch moment rond een feestelijke maaltijd.
Manolo Arroyo, Global Chief Marketing Officer bij Coca-Cola: 'Dit is onze eerste kerstcampagne onder de nieuwe Real MagicTM-merkfilosofie. Coca-Cola heeft altijd geloofd in de magie van kerst. Dit jaar viert onze campagne het gevoel van verbondenheid dat zo typerend is voor deze feestelijke periode. De eenvoudige en opbeurende boodschap is bedoeld om ons eraan te herinneren dat alles wat we nodig hebben om een magische kerst te creëren, de momenten zijn die we doorbrengen met degenen van wie we houden.'
Simon Lloyd, Chief Creative Officer bij DentsuMB UK: 'Magie is overal om ons heen, maar meestal merken we het niet eens. Dit verhaal speelt zich af in een flatgebouw in de VS, maar het kan eigenlijk overal zijn. Wereldwijd wonen veel mensen dichtbij elkaar, terwijl ze als vreemden langs elkaar heen leven. De wereldwijde pandemie bracht mensen samen als nooit tevoren. Dit bescheiden kerstverhaal richt zich op wat belangrijk is: de connectie en de vrijgevigheid die ons verbindt in een altijd veranderende wereld.'
Real Magic met kerst: synopsis
De kerstcommercial begint met een jongen die samen met zijn moeder tijdens kerst naar een nieuw appartement verhuist. Eenmaal in het nieuwe huis, merkt de jongen op dat er geen openhaard is. Op dat moment realiseert hij zich: geen schoorsteen betekent geen Kerstman! Daarom besluit hij er zelf een te maken. In het nieuwe huis zijn genoeg verhuisdozen aanwezig die hij gebruikt als basis voor zijn bouwwerk. Hij enthousiasmeert de mensen om hem heen met zijn ondernemendheid, en al snel werken alle buren samen om de zelfgemaakte schoorsteen op tijd voor kerst af te krijgen. Maar voor wie is de schoorsteen eigenlijk gebouwd?
De commercial is beschikbaar in verschillende lengtes en te zien in meer dan 90 markten over de hele wereld. Vanaf 6 december start de kerstcampagne in Nederland en is de commercial te zien op de Nederlandse televisie, online en (indien mogelijk) in bioscopen.
(PvWK)
Zie ook: Dit zijn de kerstcommercials van 2021
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- kerst
- DentsuMb
- Manolo Arroyo
- Rogue Films
- merkfilosofie
- frisdrank
- epic
- Coca-Cola
- Sam Brown
- maaltijd
- feestelijk
- Real MagicTM
- commercial
- creatie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe spaaractie Jumbo speelt in op producten Van Dichtbij
- Today is Greenday combineert gezond - gewild en betaalbaar
- [onderzoek] 'Beperkt aantal retailers echt onderscheidend'
- [marketeer 215] Marlies van Iterson - founder & director Pineut
- [column] Van traditie naar transformatie: duurzaamheid in de...
- Pringles lanceert nieuwe campagne in samenwerking met Super...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Droste-effect lijkt voorbij 05-02-2025
- 'Nederlandse eiwittransitie kan en... 05-02-2025
- Eduard Verbaarschot van Duinrell:... 05-02-2025
- Fanta en Xbox laten gamers spelen... 03-02-2025
- Van Munster opvolger Van der Ent als... 03-02-2025
- [marketeer 215] Marlies van Iterson... 31-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day