Kerstcampagne Albert Heijn in teken van liefdevolle kerst
- Food-en-retail
- 6 dec 2021 @ 08:16
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - KerstCreatieFood
- 6 dec 2021 @ 08:16
- Peter van Woensel Kooy
Albert Heijn zet dit jaar in op 'de meest liefdevolle kerst ooit'. In de kerstcampagne ligt daarom de nadruk op gezellig samenzijn met familie en vrienden en feestelijk uitpakken op tafel.
Als onderdeel van deze campagne komt Albert Heijn dit jaar met een bijzondere reclame. In het kleinste grootste liefdesverhaal van het jaar zoekt een eenzame hoofdrolspeler zijn grote liefde om samen kerst door te brengen.
De kerstcommercial van Albert Heijn is anders dan andere jaren. Niet Ilse, Bart, Tommy of oma spelen de hoofdrol, maar Harry, de hamster van supermarktmanager Ilse. In een minispeelfilm van 80 seconden beleeft Harry een spannend avontuur om samen met zijn geliefde kerst te kunnen vieren. Dat lijkt te lukken, totdat ...
Op 6 december rond 18:00 uur ging de kerstcommercial op alle Nederlandse zenders in première. Met verschillende korte commercials vlak na de hoofdcommercial, licht Albert Heijn het speciale kerstassortiment uit.
The Voice-winnaar Dennis van Aarssen
Tijdens de commercial van Albert Heijn klinkt op de achtergrond het wereldberoemde 'Have Yourself a Merry Little Christmas', voor het eerst gezongen door Judy Garland in 1943. Daarna is deze kerstklassieker vele malen gecoverd, onder meer door Frank Sinatra (1950 en 1963), Bing Crosby (1962), Luther Vandross (1995), Michael Bublé (2011) en John Legend (2018). Voor deze speciale gelegenheid heeft de Nederlandse zanger Dennis van Aarssen het lied opnieuw uitgebracht. Dennis is winnaar van The Voice of Holland (2019) en de Edison Jazzism Publieksprijs 2020. De songtekst past helemaal bij de kerstcommercial van Albert Heijn en hoe we kerst dit jaar samen met familie en vrienden beleven.
All You Need Is Love
Bij een liefdevolle kerst hoort ook de traditionele kerstspecial van het tv-programma All You Need Is Love (24 december 2021 om 20:00 uur bij RTL 4). Robert ten Brink en kerstavond zijn al bijna dertig jaar onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dit jaar slaan Albert Heijn en All You Need Is Love de handen ineen om dat liefdevolle gevoel al eerder in alle huiskamers te krijgen. Samen brengen zij vanaf 13 december in een dagelijkse korte uitzending (rond 18:45 uur bij RTL 4) mensen aan tafel die vorig jaar door alle coronamaatregelen kerstmis niet samen hebben kunnen vieren.
Bovendien kunnen klanten vanaf 6 december met een kaart in de speciale hartvormige brievenbus in de winkel laten weten wie dit jaar een extra liefdevolle kerst verdient. Per winkel zijn er twee winnaars. Zij ontvangen een mooi kerstcadeau inclusief een boodschappenkaart voor een uitgebreid kerstmenu. De in totaal 2.000 winnaars worden een week voor kerst bekend gemaakt.
Samen eten verbindt
In december zet Albert Heijn zich in voor iedereen die graag samen kerst wil vieren, maar nog niet weet met wie. Daarom organiseren Resto VanHarte en Albert Heijn op 24 december een groot online evenement. In deze interactieve kerstshow wordt samen gekookt, speelt een band al je favoriete kersthits en ontmoeten bezoekers elkaar in het online buurthuis. Naar verwachting zullen zo'n 25.000 mensen zich opgeven. Bekijk de film hieronder.
(PvWK)
credits
Albert Heijn: Johan van der Zanden, Joyce Bierman, Inge Wortelboer, Sanne Flaman, Carlijn van Brug
Co-creatie bureaus: TBWANeboko, Boomerang, Dentsu, AH Studio, Holy Fools (productie), Jelier & Schaaf (art department), Jelle de Jonge (regie), Marc Bechtold (edit), Ambassadors (post production), Public Audio (sound)
All You Need Is Love: RTL, Ad Alliance
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Joyce Bierman
- Carlijn van Brug
- hamster
- liefde
- kerst
- Johan van der Zanden
- marketing
- sneeuw
- TBWA\
- retail
- Albert Heijn
- Inge Wortelboer
- kerst
- AH
- 2021
- Sanne Flaman
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Intertoys overgenomen door ToyChamp
- Jelle Mul (Patagonia): Marketing is uiteindelijk toch het...
- Brouwerij 't IJ: Amsterdam 750 verdient overdreven iconisch bier
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Nieuw onderzoek toont groeiende populariteit van afhaalpunten...
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Gratis wassen bij Coolblue Energie05-11-2024
- Er moet er een de eerste zijn:... 05-11-2024
- Ingrid van Kempen (Ohra): 'We gaan... 05-11-2024
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland... 04-11-2024
- Blokker krijgt uitstel van betaling 04-11-2024
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary... 01-11-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing