Vjéze Fur lanceert eigen foodmerk De Nieuwe Keuken

Vjéze Fur lanceert eigen foodmerk De Nieuwe Keuken
  • Food-en-retail
  • 8 jul 2022 @ 08:59
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Freddy Tratlehner oftewel Vjèze Fur van de Jeugd van Tegenwoordig, lanceert De Nieuwe Keuken, een foodmerk dat zich richt op het vervangen van vlees met groenten. Vanaf 7 juli 2022 is het eerste product te krijgen: Lekker Fred’s Pulled Paddo’s.

Freddy Tratlehner is niet alleen bekend als lid van De Jeugd van Tegenwoordig, maar ook van zijn Instagram kookshow Lekker Fred en het gelijknamige kookboek (in 2019 het best verkochte kookboek van het jaar). Samen met een aantal vrienden startte hij foodmerk De Nieuwe Keuken. In de lokaal geproduceerde producten van de Nieuwe Keuken krijgen groenten de hoofdrol en staan smaak en duurzaamheid hoog op de agenda.

‘Op zoek naar een gezond product zonder gekke bijsmaakjes dat zó lekker is dat je de rest van je gerecht eromheen kunt bouwen, zijn we uitgekomen op deze pulled paddo’s. Ze  zitten vol met smaak en we hebben ze speciaal voor jou in reepjes gechopt en met kruiden besprenkeld. Wanneer je ze bakt krijgen ze een zalige bite’ volgens Tratlehner.

Vervangen we het juiste?
De wereld staat in de fik en de manier waarop we eten heeft hier enorm veel invloed op. De Nieuwe Keuken richt zich daarom op het vervangen van vlees. Maar waar veel vleesvervangers zich richten op het nabootsen van vlees met een focus op proteïne, ofwel eiwitten, komen veel Nederlanders juist groenten tekort. Onderzoek van het Voedingscentrum wijst uit dat de meeste Nederlanders - dat geldt ook voor vegetariërs - ruim voldoende eiwit binnen krijgen. Daar staat tegenover dat 80% (bron: RIVM) van de Nederlanders te weinig groenten eten. De Nieuwe Keuken focust zich daarom op het vervangen van vlees door groenten.

Het eerste product van De Nieuwe Keuken is Lekker Fred’s Pulled Paddo’s, oesterzwamreepjes in drie smaken: Shoarma, Massala en Mexicano. Lekker Fred’s Pulled Paddo’s zjjn vegan, glutenvrij, sojavrij en worden geproduceerd in Noord-Holland.

Michiel van Zaane

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken