BitesWeLove introduceert Flip-its voor zorgeloos 'tot de bodem snacken van de chipszak'
- Food-en-retail
- 24 okt 2022 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 24 okt 2022 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
BitesWeLove, dat als doel heeft snacken gezonder te maken met lekkere bites, snapt de behoefte aan snack-craving en introduceert daarom de volgende generatie chips: Flip-its. Dit zijn luchtige en knapperige chips op basis van linzen.
Flip-its bevatten volgens de makers een stuk minder calorieën en meer eiwitten, 'zodat je met een goed gevoel de hele zak kunt leeg snacken.'
Zorgeloos tot de bodem van de chipszak snacken is geen probleem met de Flip-its van BitesWeLove. Ze bevatten namelijk superveel vezels en eiwitten en een stuk minder calorieën per zak. Hoe dat komt? Flip-its bestaan voor minimaal 75 procent uit biologische linzen en zijn niet gebakken of gefrituurd, zoals de meeste chips, maar extra knapperig gepoft. Dit, samen met de korte ingrediëntenlijst, zorgt ervoor dat de glutenvrije en vegan Flip-its maar 284 Kcal (Flip-its Paprika) en 295 Kcal (Salt & Pepper) per zak (75g) bevatten. Ter vergelijking, bij de gemiddelde zak chips in het chipsschap loopt dit vaak op tot zo’n 500 à 600 Kcal per zak. Van Flip-its kan je dus gerust meer dan alleen dat ene handje eten. En omdat BitesWeLove trots is dat ze ‘chips hebben geflipped’, staat het totaal aantal calorieën van de zak nu ook - als eerste in het chipsschap - duidelijk op de voorkant van de verpakking.
Feel-good snacking
Consumenten doen steeds bewuster boodschappen en overwegen vaker gezondere varianten van hun favoriete snacks. De schappen in de supermarkt bieden dan ook steeds meer alternatieven aan als je toch wil toegeven aan je craving, maar dan op een bewuste en gezonde manier. Ook BitesWeLove is altijd op zoek naar de balans tussen lekker en gezond en speelt hier met de lancering van Flip-its nu ook op in binnen het chipsschap.
Marleen Basart, Founder BitesWeLove: 'Er worden gemiddeld 4,7 snacks per dag gegeten. Dus hoewel het natuurlijk een goed idee is om vooral voor groenten of fruit te kiezen, is de realiteit dat ook chips een favoriete snack is voor velen. Onze missie is je helpen gezonder te snacken. Daarom zijn wij begin 2021 gaan nadenken over hoe we deze favoriete snack een stukje gezonder konden maken. Het resultaat: Flip-its in Salt & Pepper en de ultieme chipssmaak Paprika.'
BitesWeLove Flip-its in een notendop:
- Verkrijgbaar in de smaken Paprika en Salt & Pepper
- Slechts 284 Kcal (Paprika) en 295 Kcal (Salt & Pepper) per zak (75g)
- Eiwitrijk >15g per verpakking van 75g
- Rijk aan vezels
- Korte (biologische) ingrediëntenlijst
- Vegan
- Glutenvrij
- Consumenten adviesprijs per zak (75g) €2,29
Flip-its zijn verkrijgbaar in vierhonderd Jumbo-winkels en op Jumbo.nl en te bestellen via Biteswelove.nl, Crisp en Gorillas.
(PvWK)
Over BitesWeLove
'BitesWeLove bestaat uit een A-team vol ambitieuze vrouwen (en Tom) die de snack-industrie op z’n kop willen zetten. Wat in 2015 begon als een online-abonnement is uitgegroeid naar een internationaal merk van gezonde snacks met meer dan 2.100 verkooppunten in retail (o.a. Albert Heijn, Jumbo, SPAR, Holland & Barrett) en online (Picnic, Crisp, Gorillas, Flink, HelloFresh) en meer dan 2.000 verkooplocaties in foodservice. Het doel van BitesWeLove: jou helpen om gezonder te snacken met lekkere bites waar je je goed bij voelt. Alleen al in 2020 zorgde BitesWeLove voor meer dan 3,5 miljoen gezondere snackmomenten. De gezonde snacks zijn op basis van noten, erwten, linzen en bonen. Bomvol smaak en met al het goede van plantpower. Zo kan jij, bite voor bite, met goede energie het beste uit je dag halen. Benieuwd naar al onze bites? De deur van het BitesWeLove-kantoor in Amsterdam (Welnastraat 701B) staat altijd open voor lekkere bites. Of bezoek de website voor meer informatie: Biteswelove.nl.'
(bron: BitesWeLove)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Let It Rib viert spareribs zonder gene
- [column] Minder wijzen meer verbinden: duurzaam merkdenken in...
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft favoriet bij elke generatie
- Retailmedia: La Place lanceert app met loyaliteitsprogramma...
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- Waarom chocolade met Pasen meer is dan een zoete verleiding
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
- Hands Off kiest koe als boegbeeld in... 28-04-2025
- Fritz-kola en Laser 3.14 vieren... 25-04-2025
- Albert Heijn introduceert vernieuwd... 25-04-2025
- [marketeer 223] Sophia Tienstra -... 25-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management