De Beren lanceert 'Proef de Spanning' WK campagne

De Beren lanceert 'Proef de Spanning' WK campagne
  • Food-en-retail
  • 15 nov 2022 @ 11:29
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Restaurantketen De beren zet met hun nieuwe WK campagne in op ‘Proef de Spanning’. Een campagne met een focus op een groot landelijk bereik, zowel online -als offline. DJ Paul Elstak en voetbalicoon John de Wolf zijn aangetrokken als ambassadeurs.

Paul Elstak heeft speciaal voor De Beren een track gemaakt, die terugkomt in de tv-commercial. John de Wolf wordt het gezicht van deze campagne en is te zien in de uitingen. Marketingmanager Marjolein Mens over de campagne: ‘Na 8 jaar wachten, kijkt iedereen reikhalzend uit naar deze bijzondere editie van het WK. Wat is er nu leuker dan samen met vrienden en familie naar het Nederlands elftal kijken? Voetbal brengt ons samen, net zoals lekker eten dat doet. Deze verbinding is een rode draad bij alle De Beren restaurants en bezorgrestaurants en willen we met onze WK campagne benadrukken.’

Winactie social media
Met de inzet van een breed scala aan media, zoals tv-commercials op NPO, snelwegmasten, abri’s, online advertenties en social content, zet De Beren in op een zo’n groot mogelijk bereik. Daarnaast loopt er ook een winactie via de social media-kanalen. Deelnemers maken kans op een WK-feest tijdens de wedstrijd op 25 november tussen Nederland en Qatar. Een geheel verzorgde avond met alles erop en eraan voor een volledig elftal vrienden.

Twijfel
Toch was er even twijfel voordat De Beren besloot door te zetten met de WK campagne. De situatie in Qatar en de schending van mensenrechten ligt gevoelig. Geheel terecht is er uitvoerig nagedacht over de gepastheid van de uitingen. ‘We hebben in eerste instantie getwijfeld of we wel door moesten gaan met onze WK campagne. Een campagne waar we trots op zijn. Maar wel met de vraag of we dit naar buiten moeten brengen. Met onze WK campagne willen we vooral laten zien dat wij supporter zijn van voetballend Nederland. Dat eten en voetbal verbindt, net als samen kijken naar Oranje. Want dat zullen ongetwijfeld heel veel mensen gaan doen. We focussen ons op de spanning die wordt opgebouwd tijdens de wedstrijden en het samen achter Oranje staan. Wij steunen nadrukkelijk Oranje en niet het toernooi. Het zou daarbij onverdiend zijn als het Nederlands elftal niet onze steun krijgt na jaren van afwezigheid’ vertelt Mens over de keuze om door te zetten.

Michiel van Zaane

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken