Romélia Schwarzkächel van TerraSana: 'Biologische voeding draagt bij aan biodiversiteit'
- Food-en-retail
- 9 dec 2022 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - InterviewMaatschappijMarketing
- 9 dec 2022 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Romélia Schwarzkächel werkt met ‘haar groenemarketinghart’ als Marketing Manager bij TerraSana. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.
KEUKENKASTJE
TerraSana betekent letterlijk gezonde aarde. Als earth loving merk is ons doel altijd hetzelfde geweest: de hoogste kwaliteit biologisch eten en alleen het beste voor onze mooie aarde. We gaan altijd voor puur en plantaardig: we stoppen er niets in wat er niet in hoeft. Als echte ‘nutritarian’ staan de producten van TerraSana al jarenlang bij mij in de keukenkastjes, dus ik voel mij hier als een vis in het water.
SCHAP
TerraSana is al tientallen jaren pionier als het om hoogwaardige biologische voeding gaat. Met twaalf categorieën en ruim 450 producten brengen wij veel vernieuwing op de markt. Van notenpasta’s die wij in huis produceren tot tamari gerijpt op cederhouten vaten van 200 jaar oud. Dit jaar zijn wij een redesign-traject gestart om het merkverhaal van TerraSana beter te kunnen vertellen en te zorgen voor meer impact op het schap. Centraal in ons verhaal staat de aarde die weer meer tot bloei komt samen met onze ‘natural heroes’; de boeren die met veel toewijding bijdragen aan een gezondere bodem en volwaardige producten.
BIODIVERSITEIT
Ik moet nog steeds uitleggen waarom biologische voeding zo belangrijk is voor de wereld. Hier valt nog veel te winnen qua collectieve kennis, zoals het gegeven dat biologische voeding bijdraagt aan het stimuleren van de biodiversiteit.
DANKBAAR
Zakelijk ben ik vooral dankbaar dat ik strategisch aan het roer van mooie merken mag staan. Ik houd van merken bouwen en samen met mijn team groeien. Het is fijn om voor een merk als TerraSana te werken waarvan je weet dat je iedere dag goed doet.
AFKOELEN
De Dig in-commercial van Justdiggit is er een die mij raakt en motiveert. Een commercial met een boodschap die er toe doet, daar houd ik van. Mensen in beweging krijgen om de aarde te laten afkoelen in plaats van op te warmen. Een sense of urgency voor alle generaties waarvoor we onze krachten moeten bundelen; ik voel de empowerment als ik ernaar kijk.
IRRITANT
Een irritante commercial? Haribo’s Kindermix Boardroom was behoorlijk irritant en die spoelde ik dus liever door.
IMPACT
Marketing met positieve impact is goede marketing.
FRUSTRATIE
Greenwashing! Wat mij betreft mag dat ook geen marketing heten. Mensen doelbewust een mooi verhaal voorschotelen en ondertussen afbreuk doen aan gezondheid van mens en aarde.
UITDAGING
De grootste uitdaging zie ik in het manoeuvreren tussen alle crisissen die we doormaken. TerraSana is heel relevant als merk; we maken dagelijks positieve impact met lekkere en puur biologische voeding. In tijden van klimaat- en biodiversiteitscrises is het cruciaal ons voedselsysteem te veranderen, echter met meerdere crisissen tegelijk zien mensen de noodzaak snel over het hoofd. Dat zie ik als onze grootste uitdaging.
LOVEBRAND
Uiteraard TerraSana😉 Daarnaast ben ik erg gecharmeerd van Food for Skin, opgericht door twee hardwerkende zussen. Zij hebben als missie de vervuilende beauty-industrie weer schoon te maken. Prachtig merk wat vrij is van alles wat niet goed is voor mens of natuur. Waar upcycling wordt toegepast en uit zoveel mogelijk reststromen van groenten extracten worden gehaald. Hoe gaaf is het om tomaat en pompoen op je huid te smeren! Wat mij betreft een top innovatie die hard nodig is om deze industrie weer clean te krijgen.
MEDIACONSUMPTIE
Je vindt mij regelmatig op Pintrest en Medium. Op Medium kan ik blijven lezen door het brede scala aan opiniestukken. Dit zijn mijn favoriete go to-mediabronnen voor kennis en inspiratie. Happinez is mijn favoriete ‘vrijetijds’-mediamerk. Lekker om even af te dwalen.
Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!
Lees ook:
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL
Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan
Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt
Madelon Altena-Bogers van Etos
Michiel van Elk van Sublime
Patricia van Heffen van Do It Organic
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox
Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Dille Kamille: groen in plaats van poen
- [column] Hoe kan Black Friday ook minder black?
- Sky: Unilever zet Vegetarische Slager in etalage
- Albert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op Sinterklaas - budget wordt...
- Column Verkoop Vegetarische Slager heeft raar bijsmaakje
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Etos lanceert VR-experience tegen... 12-12-2024
- Kerst 2024: Dibbes doet het voor... 10-12-2024
- Ook moederbedrijf Blokker, Mirage... 09-12-2024
- [marketeer 211] Caroline Rigo - CEO... 06-12-2024
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op... 05-12-2024
- Lobke Samallo van Intratuin: 'Onze... 05-12-2024