Ikea doe-het-zelf speeddate
- Food-en-retail
- 6 feb 2023 @ 09:49
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 6 feb 2023 @ 09:49
- Sjaak Hoogkamer
Op zaterdagavond 4 februari vond in Ikea Utrecht een grootschalig speeddate evenement plaats. Binnen twee dagen na de aankondiging hadden meer dan 1.200 mensen zich ingeschreven en was het maximum aantal deelnemers bereikt.
De duizenden dates vonden na sluitingstijd plaats door de hele winkel: van een intieme date bij led-kaarslicht in het restaurant tot een gezellig gesprek op een showroombed. Ikea organiseerde het speeddate evenement om – met een vette knipoog – aandacht te vragen voor energiebesparing in huis. Eén huishouden verbruikt immers minder energie dan twee.
Er werd gedatet op bedden, in keukens en op banken. Ook in het restaurant was elke tafel in gebruik. In totaal kon iedereen meedoen aan twaalf daterondes van vijf minuten. Eva de la Chambre, Market Manager Ikea Utrecht: ‘We kijken terug op een super geslaagde avond met een geweldig hoge opkomst. We weten niet precies hoeveel geslaagde dates er waren, maar de sfeer zat er goed in. Contactgegevens werden uitgedeeld, er is gedanst en we zagen zelfs mensen hand in hand vertrekken.’
Door vrijgezellen samen te brengen, wil de woonwinkelketen hen met een knipoog helpen om in de koudste maanden wat energie te besparen. Eén huishouden verbruikt namelijk minder energie dan twee: er hoeft maar één thermostaat aan en dat geldt ook voor veel andere apparaten in huis.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Kerst 2024: Kevin the Carrot voor de 9e keer in actie voor Aldi
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland en België van start
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black...
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Nieuw onderzoek toont groeiende populariteit van afhaalpunten...
- Hornbach voor zevende maal op zoek naar beste klusser van...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kerst 2024: Kevin the Carrot voor de... 13-11-2024
- Blokker failliet verklaard door... 13-11-2024
- Lidl lanceert een met Coca-Cola... 13-11-2024
- Albert Heijn lanceert Mijn AH... 11-11-2024
- Nieuw kennisplatform voor non-food... 11-11-2024
- Oot Granola in zee met Yvette van... 08-11-2024