Magnum brengt ode aan zelfexpressie met Magnum Festival

Magnum brengt ode aan zelfexpressie met Magnum Festival
  • Food-en-retail
  • 27 jun 2023 @ 08:32
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • StorytellingActivatieFood

Na vier jaar is de iconische Magnum Sleepover weer terug van weggeweest. Deze keer in de vorm van een festival waar de hoofdrol was weggelegd voor de Magnum Double Sunlover en Starchaser, ijsjes voor overdag en ‘s nachts, meldt het ijsmerk.

Het maakt volgens het merk niet uit of je een zonnegod(in) bent, een nachtvlinder of beide, 'want Magnum viert altijd en iedereen'. Ook dit jaar staat de bijbehorende campagne van Magnum in het teken van ‘Pleasure Is Always On', waarmee het merk een ode brengt aan zelfexpressie en de vrijheid om jezelf te zijn viert. Dit kwam tot leven tijdens het Magnum Festival van 8 op 9 juni 2023 bij The Unbound in Amsterdam. Om de boodschap verder te laten reiken dan de bezoekers van het festival, werd de tijdelijke kledingkast ‘Magnum Pleasure Treasure’ geopend, waar statement pieces van influencers werden gedoneerd aan het brede publiek.

Pleasure Is Always On 
Het Magnum festival was een groot feest waar zelfexpressie samenkwam met mode, muziek, kunst en verrassende ervaringen. Er werd gedanst, kunst gemaakt, een tantraworkshop gehost en was er een sensual senses court te vinden op het terrein. Het festival was een plek waar gasten op ontdekking gingen naar zichzelf en waar jezelf zijn en jezelf vieren centraal stond.  Zo werd er tijdens de closing ceremony een gigantische Magnum in brand gestoken zodat aanwezigen  konden achterlaten wat hen niet meer diende en ze echt zichzelf konden zijn. Influencers Monica Geuze, Stefan de Vries, Iris Enthoven, Amaka Enem en Isaya Elais zijn als ambassadeur verbonden aan de Pleasure Is Always On campagne. 

Magnum Pleasure Treasure 
Om het festival binnen te komen was elke gast gevraagd een kledingstuk te doneren dat invloed heeft gehad op wie ze nu zijn. Deze items werden verzameld in Magnum’s Pleasure Treasure. Aan alle kledingstukken en accessoires zat een kaartje met een persoonlijk verhaal van influencers, waaronder Monica Geuze of Stefan de Vries. Op dit kaartje stond wat het item voor ze betekende en een wens voor de nieuwe eigenaar. Via winacties met mediatitels en een campagne via social media werden consumenten opgeroepen om vrijdag 9 juni naar de Magnum Pleasure Treasure te komen om een 'statement piece' van hun favoriete influencer op te halen. Met de tijdelijke kledingkast en het weggeven van deze statement pieces wilde Magnum zelfexpressie verder laten reiken dan het festivalterrein en heel Nederland inspireren om zichzelf te zijn.

De campagne laat zien dat door middel van het combineren van dag en nacht, je op meerdere momenten jezelf kan zijn. Kirsten Vermeer, Brand Manager Ice Cream bij Unilever: 'Met de nieuwe Magnum Double Sunlover & Starchaser willen we iedereen aanmoedigen om elk moment van de dag te genieten. Het maakt niet uit of dat in de stralende zon is tijdens een festival, of juist in de late uurtjes op de bank. Het festival organiseren voor onze grootste fans is natuurlijk fantastisch, maar we vinden het ook echt belangrijk dat heel Nederland onderdeel kan zijn van deze campagne. Daarom hebben we dit jaar de Pleasure Treasure in het leven geroepen. Door de persoonlijke verhalen van de influencers achter de kledingstukken hopen we iedereen te inspireren zichzelf te kunnen zijn.'

Tijdens het festival waren 150 BN’ers en influencers aanwezig met een volgens Glasnost cumulatief bereik van ruim 34 miljoen. Het festival en de Treasure Pleasure is verder onder de aandacht gebracht via posts van de ambassadeurs, sociale media (Facebook, Instagram , TikTok) en PR. 'Met de inzet van PR is een cumulatief bereik van 200 miljoen gerealiseerd', aldus Vermeer. 
(PvWK)

Bureaucredits
opdrachtgever: Magnum 
activatie: Tasty Lemon
PR: Glasnost
talent agency: Content Icons
digital: Mindshare

 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken