DOSSIER SUMMER IN THE CITY De zomer van... Mitchel Oude Nijhuis van Kees Smit Tuinmeubelen

DOSSIER SUMMER IN THE CITY De zomer van... Mitchel Oude Nijhuis van Kees Smit Tuinmeubelen
  • Food-en-retail
  • 18 aug 2023 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MarketingInterview

Mitchel Oude Nijhuis is Directeur E-commerce & Marketing bij en mede-eigenaar van Kees Smit Tuinmeubelen. Vakantie draait bij hem om het samenzijn met familie en vrienden en het maken van herinneringen.

Zijn zomeradvies? ‘Het is belangrijk om in de zomer te ontspannen en te genieten van het buitenleven. Of je nu geniet van de zonnestralen in eigen land of over de grens, in mijn optiek is de vakantie altijd geslaagd als je wordt omringd door dierbaren en als je terug kunt denken aan een hele fijne zomer. Geniet!’

'Ik hoef niet ver te reizen om op vakantie te zijn. Deze zomer ben ik te vinden bij ons vakantiehuisje in Ommen en ga ik met het gezin naar Italië. Ons vakantiehuisje op de camping in Ommen is mijn favoriete plek. Ik rij onder de slagboom door en het vakantiegevoel komt direct omhoog. De kinderen kunnen gaan en staan waar ze willen, zijn lekker buiten met vriendjes en vriendinnetjes en zien we eigenlijk alleen als ze honger krijgen. De rust die ik daar ervaar, is onbeschrijfelijk en het mooie is dat ik hier écht geniet van de kleine dingen, zoals samen met mijn vrouw buiten koffiedrinken, mediteren, de tijd nemen voor een luisterboek van Michael Pilarczyk, de heg snoeien of barbecueën met de buren. In Ommen kan het allemaal en zodra het mooi weer is, zijn we hier dan ook in het weekend vaak te vinden.’ Maar ook het buitenland lokt deze zomer: ‘We gaan met mijn boezemvriend en compagnon Nick en zijn vriendin naar Italië. In 2018 hebben wij in het e-commercelandschap een switch gemaakt, waarbij ik heb samengewerkt met een relatie die door de jaren heen een goede vriend is geworden. Hij heeft een prachtige B&B in Italië en deze zomer ga ik er voor een tweede keer naartoe.’

Helse vakantie-ervaring
‘Hoe hels een vakantie kan zijn, heb ik gelukkig nog nooit echt ervaren. Tegenslagen probeer ik om te buigen naar waardevolle lessen. Een mooi voorbeeld is mijn eerste reis naar mijn vriend in Italië. Ik was herstellende van corona en hij had mij uitgenodigd om in Italië even tot rust te komen. Het was mijn eerste keer alleen vliegen, dus de spanning was vooraf al aanwezig. Tijdens het vliegen schoot het vliegtuig ineens omlaag en kregen we te horen: “Ladies and gentleman, we are going to land in Venice”. Venetië? Ik land toch in Ancona? Een grote chaos in het vliegtuig volgde en wat bleek? We moesten uitwijken naar een ander vliegveld door een grote onweersbui. De persoon die mij een lift zou geven in Ancona kon ik tijdens het vliegen natuurlijk niet bereiken dus die heeft daar een behoorlijke tijd staan wachten. Uiteindelijk heb ik er drie uur over gedaan om van Venetië op mijn bestemming in San Marino te komen. Maar het prachtige landschap van Italië en het avontuur zal ik nooit vergeten. Ik kan er nu nog om lachen.’

Mooiste vakantiemoment
‘Het mooiste vakantiemoment is eigenlijk simpel. Dat is het kleine geluk, de twinkeling die ik in de ogen van mijn kinderen zie. Zoals mijn kleine Cees die in Winterberg zijn angsten overwint en eindelijk van de berg afsleet of mijn oudste Suus, die als een raket van de blauwe piste skiet. In de zomer samen zwemmen of druk zijn met de karaoke box. Dat zijn de momenten.’

Mooiste marketingmoment
‘Door de groei van Kees Smit Tuinmeubelen ben ik de afgelopen jaren steeds verder af komen te staan van alleen marketing en e-commerce. Onder mijn divisie valt klantcontact, team zakelijk, merk en communicatie, performance marketing en e-commerce. Maar ik ben ook bezig met de algemene bedrijfsvoering. Ik heb met mijn team al hele mooie mijlpalen bereikt zoals het winnen van de Thuiswinkel Award XS2 2016, de Ecommerce10-prijs in 2019, de Google Global Award in samenwerking met Adwise en uiteraard de nominatie van de Gouden Loeki in 2020. We kennen binnen Kees Smit geen individuele successen, zonder mijn team zouden wij hier niet zijn gekomen. We zijn continue bezig met het verbeteren van onze omnichannel strategie, maar ook met persoonlijke ontwikkeling. In mijn team hebben we oog voor elkaar, zowel op zakelijk als persoonlijk vlak. We kennen elkaar door en door, dagen elkaar uit en zetten altijd een stapje extra. Dat maakt mijn werk zo mooi.’

Plannen voor het najaar
‘Na de zomer blijf ik anticiperen op het bijzondere ondernemingsklimaat dat we sinds de afgelopen jaren hebben, maar ook de bedrijfsvoering zoals de jaarplannen, budgetten en de strategische doelen staan op de agenda. Op marketinggebied gaan we aan de slag met de nieuwe tuintrends voor aankomend jaar. In maart 2024 organiseren we voor de 5e keer het Tuintrend Event. Twee van deze vijf keer werden we gedwongen om een online variant op te zetten door corona. Met succes kan ik je vertellen! In 2023 wordt het event weer fysiek in onze drie vestigingen georganiseerd. Ik kijk hier enorm naar uit. Het event staat in het teken van inspiratie. Met veel verschillende partijen op het gebied van tuininrichting bieden we de bezoekers volop inspiratie en informatie. Ik zou zeggen, tot dan!’

Laatste nieuws?
‘We hebben recent een hele mooie winkel geopend in Venlo, direct aan de snelweg. Een prachtige experience store XXL met 8.000 m² aan showroom en inspiratie op het gebied van tuinmeubelen. In mijn optiek is het onze mooiste winkel tot nu toe, zeker de moeite waard om eens langs te komen voor een kop koffie en Twentse krentenwegge.’

Dit artikel verscheen eerder in MarketingTribunie 10, 2023 als onderdeel van ons Dossier Summer in the city.

 

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken