T-Mobile Nederland wordt Odido

T-Mobile Nederland wordt Odido
  • Food-en-retail
  • 5 sep 2023 @ 10:36
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Met een nieuwe positionering en een productaanbod gaat T-Mobile Nederland vanaf vandaag, 5 september 2023, verder onder de naam Odido.

Odido neemt haar verantwoordelijkheid en gaat het naar eigen zeggen ‘anders doen met een nieuw doel: iedereen moet kunnen meedoen met de technologische mogelijkheden van vandaag en morgen.’

De merknamen T-Mobile en Tele2 mobiel zijn beide veranderd naar Odido, dat zowel consumenten als zakelijke klanten gaat bedienen. Daarnaast blijven de merken Ben en Simpel actief en blijft ook Tele2 Thuis bestaan. Samen heeft Odido circa 8 miljoen klanten.

Odido wordt ook de grootste aanbieder van 100 procent glasvezelinternet in Nederland en wil uiteindelijk meer dan 6 miljoen huishoudens aansluiten. Het nieuwe bedrijf, met een nieuwe missie, strategie en merk, is vandaag op het hoofdkantoor in Den Haag gepresenteerd aan medewerkers en partners.

CEO Søren Abildgaard van Odido: ‘Met een radicale herpositionering sluiten wij aan op hedendaagse klantvragen. Wij gaan het anders doen dan tot nu toe gebruikelijk is in telecom. Bij Odido staat niet de technologie centraal, maar draait alles om mensen. Want de mate waarin je mee kunt komen met technologie, bepaalt de mate waarin je mee kunt komen met de wereld. Het is onze missie ervoor te zorgen dat iedereen mee kan doen en kan genieten van moderne technologie.’

Tisha van Lammeren, Chief Commercial Officer Consumer: ‘De gemiddelde klanttevredenheid van onze industrie is vele malen lager dan in andere bedrijfstakken. Het is voor klanten allemaal niet zo eenvoudig als het lijkt, mensen zijn bezorgd over de veiligheid op het internet, vinden onbeperkt internet of glasvezel prijzig en de klantenservice bellen blijft een ongemak. De afgelopen 18 maanden hebben we heel hard gewerkt aan deze nieuwe positionering, rebranding en nieuwe producten en diensten. Onze ambitie is om de ‘customer champion’ te worden en te blijven met de hoogste klanttevredenheid van Nederland.’

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken