Getir heeft de overname van FreshDirect afgerond

Getir heeft de overname van FreshDirect afgerond
  • Food-en-retail
  • 19 dec 2023 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodKlantenDistributie

Getir, een pionier op het gebied van snelle (flits) bezorging van boodschappen, heeft FreshDirect overgenomen van Ahold Delhaize. FreshDirect is een in de VS gevestigd online boodschappenbedrijf met een jaaromzet van 650 miljoen dollar.

Er werken 3000 medewerkers en het is naar eigen zeggen een van de grootste foodretail groepen in de VS. 

Deze overname zal aanzienlijke synergieën creëren tussen Getir en FreshDirect, denken de partners. 'De technologische kracht van Getir zal de technologische infrastructuur van FreshDirect verbeteren, en FreshDirect-klanten zullen hun bestellingen veel sneller ontvangen dankzij de flexibele aanpak van Getir. Met het brede productportfolio en het brede klantenbestand van FreshDirect zal Getir de groei van zijn snelle bezorgactiviteiten in de VS versnellen.'

FreshDirect loopt volgens Getir 20 jaar voorop op het gebied van online boodschappen doen. 'In lijn met zijn naam werkt FreshDirect samen met de beste landbouw- en voedselproducenten om verse producten rechtstreeks naar hun klanten te brengen. In tegenstelling tot Getir is het bedrijfsmodel van FreshDirect gebaseerd op de geplande levering van bestellingen aan huis of op kantoor op bepaalde tijdstippen van de dag.' Met een vloot van 400 vrachtwagens en een productie- en distributiecentrum van 60.000 vierkante meter in New York bedient FreshDirect New York, New Jersey en Connecticut.
(PvWK)

Over Getir
'Getir, opgericht in 2015, is de eerste snelle boodschappenbezorger ter wereld. Getir is operationeel in vijf landen en biedt gemak aan haar klanten door boodschappen snel thuis te bezorgen.'

(bron: Glasnost)

Over FreshDirect
'FreshDirect is een toonaangevende online boodschappenbedrijf die zich inzet voor het leveren van de hoogste kwaliteit en verse voeding. Opgericht in 2002, creëert het voedselervaringen en stimuleert het eenvoudige, gezonde oplossingen om elke dag beter te maken voor hun klanten. Als eigen merk uit New York City is FreshDirect een integraal onderdeel van de eetcultuur in de stad. FreshDirect, met hoofdkantoor in de Bronx, bedient het grotere driestatengebied van New York.'
(bron: Glasnost)

 

Geen berichten meer ontvangen van ons? Klik hier

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken