IJsmerk IJsbaart klaar voor plantaardige doorbraak
- Food-en-retail
- 12 jan 2024 @ 11:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MerkenIntroductieMarketingFood
- 12 jan 2024 @ 11:00
- Peter van Woensel Kooy
IJsbaart is klaar voor een plantaardige doorbraak op de ijsmarkt, zo meldt het ijsmerk trots, met een compleet nieuwe positionering en nieuwe verpakkingen door Prosper & Bloom.
IJsbaart, een Nederlandse pionier in ambachtelijk plantaardig ijs, kwam met een nieuwe positionering en nieuwe verpakkingen op jongst leden de Horecava-beurs. Dit zijn de eerste stappen van een merkontwikkelingstraject dat IJsbaart uitvoert met Prosper & Bloom, meldt het marketingteam.
In Nederland wordt er elk jaar voor €548 mln aan ijs verkocht. 86% van deze ijsmarkt wordt bediend door corporates[1]. Het meeste roomijs dat verkocht wordt, is gebaseerd op zuivel. IJsbaart vindt dat het tijd is voor een doorbraak. Met ambachtelijk gemaakt plantaardig ijs, gemaakt van natuurlijke ingrediënten, wil de Nederlandse pionier de ijsmarkt structureel veranderen. Eerst in de horeca en supermarkten van Nederland - en daarna over de grenzen. Met een volwaardig assortiment voor horeca en retail laat IJsbaart zien dat het kan: bewust genieten, zonder in te leveren op kwaliteit of smaak, stelt het ijsmerk.
Nieuwe positionering en verpakkingsconcept
Na een bureau-oriëntatie koos IJsbaart voor Prosper & Bloom om deze ambitie door te vertalen naar nieuw verpakkingsontwerp en een toekomstbestendige positionering.
Roderick Verplanken, CEO van IJsbaart: 'We zien dat mensen toe zijn aan duurzame keuzes én willen blijven genieten. Met ons ijs laten we zien dat écht lekker en duurzaam samen gaan. Als bedrijf committeren we ons aan continue innovatie. We doen het anders - omdat het kan. Door iedereen daarin mee te nemen, wordt IJsbaart een merk dat je wil volgen en waar je bij wilt horen. Prosper & Bloom liet zien dat ze onze visie begrijpen en zetten een merkfundament neer waarin onze eigenheid de motor wordt voor onze groei.'
Maaike Schutten, strategy director van Prosper & Bloom: 'Het nieuwe IJsbaart zet zichzelf neer als vernieuwende ijsmaker met een ‘yes!-mentaliteit’. Door ‘ja’ te zeggen tegen elk idee en elke kans, daagt IJsbaart zichzelf en anderen uit om grenzen te verleggen. Dit optimisme zie je terug in de opvallende verpakkingen, die breken met conventies in de horeca en de winkelschappen. Elke smaak heeft een uniek karakter, ontworpen door Vincent Sapthu, die we nog vaker terug zullen zien.'
Uitrol en middelen
De merkuitrol start met de lancering van de nieuwe verpakkingen - en nieuwe smaken op de Horecava-beurs. Deze worden gevolgd door point-of-sale-materialen en retailverpakkingen. IJsbaart en Prosper & Bloom werken in nauwe samenwerking aan de verdere doorontwikkeling van het merk, waarvan ook de online aanwezigheid een belangrijk onderdeel zal vormen.
Over IJsbaart
IJsbaart noemt zich als gezegd een onafhankelijke pionier in plantaardig ijs, opgericht door kok Tijn Baart. 'Met een volwaardig assortiment aan plantaardig roomijs en natuurlijk gezoet fruitijs biedt IJsbaart een alternatief voor mensen die bewust willen genieten. Al het ijs wordt gemaakt in de eigen ijsfabriek in de Weerribben.' IJsbaart is beschikbaar in meer dan 400 horeca-locaties, bij online supermarkt Crisp, winkelketen De Bijenkorf, Bidfood en alle andere groothandels.
(PvWK)
Credits
opdrachtgever: IJsbaart
verantwoordelijk bij opdrachtgever: Roderick Verplanken, Tijn Baart, Levi Baart, Stefan Wijdenes
bureau: Prosper & Bloom - the Brand Scaling Agency
lead design & creative direction: Ronnie Besseling
design assistant: Koen van Rijen
strategie & copy: Maaike Schutten
illustraties: Vincent Sapthu
bron: [1] Euromonitor. Ice Cream in the Netherlands (2022)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Intertoys overgenomen door ToyChamp
- Jelle Mul (Patagonia): Marketing is uiteindelijk toch het...
- Brouwerij 't IJ: Amsterdam 750 verdient overdreven iconisch bier
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Nieuw onderzoek toont groeiende populariteit van afhaalpunten...
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Gratis wassen bij Coolblue Energie05-11-2024
- Er moet er een de eerste zijn:... 05-11-2024
- Ingrid van Kempen (Ohra): 'We gaan... 05-11-2024
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland... 04-11-2024
- Blokker krijgt uitstel van betaling 04-11-2024
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary... 01-11-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing