Kirsten van der Sluijs van Purina: 'Vandaag lanceren we ons Ocean Restoration-project'
- Food-en-retail
- 28 feb 2024 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Marketing
- 28 feb 2024 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Marketeer Kirsten van der Sluijs kan bogen op een jarenlange ervaring bij Nestlé en werkt daar, naar eigen zeggen, in de meest inspirerende categorie, te weten dierenvoeding. Zij is verantwoordelijk voor het overkoepelende Purina-merk en de duurzaamheidsinitiatieven. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Wij geloven dat mensen en dieren samen gelukkig zijn.
WHAT’S NEW?
Vandaag lanceren we ons Ocean Restoration-project met als doel 1.500 hectare leefomgeving in oceanen te herstellen tegen 2030. De oceaan, een essentiële levensbron voor ons allemaal, wordt vaak over het hoofd gezien. De oceaan voedt niet alleen ons, maar ook onze huisdieren en biedt levensonderhoud aan miljarden mensen. Daarnaast is het een belangrijke CO2-bron. Purina is een samenwerking aangegaan met verschillende partners in Europa. De echte specialisten die weten hoe de biodiversiteit en de leefbaarheid van de oceaan kunnen verbeteren. Door deze samenwerking kunnen we de ambities van deze organisaties realiseren en zorg dragen voor de planeet die we samen delen.
2024
Het Ocean Restoration-project is net van start gegaan en we verwachten later in het jaar concrete resultaten te zien, zoals het herplaatsen van ‘oesterkraamhuizen’ en de groei van het terug geplante zeegras in de Oosterschelde. Voor veel mensen is de rol van de oceaan nog onbekend terrein. Hier willen wij verandering in brengen. We willen deze kennis delen om zo de bewustwording hiervan te vergroten.
BUREAUS?
WPP, FCB, Newslab.
MARKETINGUITDAGING
De wereld is constant in beweging. Veranderingen volgen elkaar snel op en hoewel we het 'Fast moving' noemen, zijn we dat niet altijd. Het traditionele marketingplan, dat ooit achter een bureau werd bedacht, wordt nu sterk beïnvloed door de enorme hoeveelheid data en de volatiliteit van de wereld. Dit maakt het uitdagend en vereist dat we snel kunnen schakelen en onze plannen aanpassen, zonder onze langetermijndoelstellingen uit het oog te verliezen.
AI
Of AI een stuk van mijn werk kan overnemen? Op dit moment nog niet, maar ik zie absoluut de enorme potentie van AI. Bij Nestlé stimuleren we het gebruik van AI en leren we hoe we de juiste vragen kunnen stellen. Op deze manier kan AI voor ons werken. Ik geloof dat de combinatie van mens en AI enorm krachtig is voor de toekomst.
BOODSCHAPPENKAR
Campina, Bon Maman, Twinings, Coca-Cola.
FAVORIETJE
Pietertje van Calvé. Thuis maken we vaak grappen als iets niet lukt of goed gaat: ‘Ga jij maar even wisselen Pietertje’. En ik denk er ook wel eens aan als ik zaterdagochtend langs de lijn sta 😊.
IRRITANT
Ik erger me niet snel aan een reclame. Wel groeit de irritatie als ik merk dat een specifieke uiting duidelijk geen frequency gap heeft en daardoor te vaak langskomt.
GOEDE MARKETING
Ik vind het knap als een merk kan praten over een beleving, een gevoel of een behoefte (die ook echt bij je merk past) zonder de branding er te dik boven op te leggen. Ik denk dat je daarmee de echte connectie kunt maken met je consument.
FRUSTREREND
Merken die weinig goede bedoelingen hebben met de wereld, fast fashion, het stimuleren van materialisme met veel en goedkope/eenmalige spullen.
LOVEBRAND
Dove kan als geen ander een beleving creëren en inspelen op dat wat er speelt in de samenleving. Dove is er heel erg goed in geslaagd om de kwetsbaarheid van jonge meiden om te zetten in een krachtige campagne die daadwerkelijk een positieve invloed heeft op deze doelgroep.
MEDIACONSUMPTIE
Van NPO tot Netflix, YouTube en HBO! We hebben al jaren geen lineaire tv en kijken alles digitaal.
ONTSPANNING
Ik geniet van de zon, speel graag spelletjes en breng tijd door met vrienden en familie.
NESTLE
We behouden talent door onze purpose actief na te leven, ontwikkelingsmogelijkheden te bieden en werk meer dan alleen een baan te maken: of dat nu professioneel is door een specifiek carrièrepad of door maatschappelijke betrokkenheid.
GUILTY PLEASURE
Pasta, het liefst eet ik elke dag pasta.
OVER 10 JAAR…
hoop ik dat ik een bijdrage kan leveren aan het maken van een verschil, zowel op het gebied van duurzaamheid bij een grote corporate zoals Nestlé, die echt impact kan maken, als op persoonlijk vlak door me in te zetten voor stichting MD Nederland waar nog veel te winnen is voor veel mensen.
Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!
Lees ook:
Martine Hardeveld Kleuver van Swappie
Milan Slikker van Nestlé
Thijs Gussenhoven van Amstel
Robin Wollenberg van Veolia
Suzanne van Malsen van Nationale Vacaturebank en Intermediair
Kelly Marijnissen van Easyfairs Nederland
Caroline Receveur van Maritim Amsterdam
Thijs Terwiel van Zuru
Evelien van de Glind van Greendish
Han Strijbos van ISS
Martijn de Weerdt van Schoonenberg
Joeri Everaers van The Selection Lab
Sebastiaan Bergen Henegouwen van Modern Media Hub
Bram van IJsel Smits van De Koffiejongens
Renee van Rens van Bolsius
Jeroen Rijskamp van Roetz Bikes
Denise Bruens van Zwijsen
Suzanne Vredevoort van Livera
Nicole Bekkers van FC88
Michiel Scheepens van Altares D&B
Karin Lodewijks van Knauf
Annika Visser van Buro Marktzicht
Deborah Schüssel van Nima
Michiel Gieben van Daiwa House Modular Europe
Michiel Sallaets van Google
Kim van der Velden: 'Swapfiets wil ook bijdragen aan de leefbaarheid van steden'
Roosmarijn Rutten van Livekindly Collective
Isabelle Willemsens van The Walt Disney Company
Lisa-Marie Klap van Karwei
Wendy Straver van Exact
Arnoud Schonis van Eredivisie
Myrthe Kuipers: 'Supermarkten zouden het juiste voorbeeld moeten geven'
Martin Westerlaken van Schouten & Nelissen
Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
Imen Laroussi van Team Eiffel
Marleen Smit van Het Scheepvaartmuseum
Becky Nascimento van Iglo Nederland
Perijn Hoefsloot van Beter Bed
Marjanne Mulder van Achmea
Vita Kovalenko van Cardano
Willeke Binnendijk van MyHeritage
Joost Grootings van Pathé
Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL
Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan
Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt
Madelon Altena-Bogers van Etos
Michiel van Elk van Sublime
Patricia van Heffen van Do It Organic
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox
Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Ook moederbedrijf Blokker, Mirage Retail Group vraagt...
- Foodmerken Unox en Zwan verkocht aan Zwanenberg Food Group
- EK Retail maakt zich op voor 100-jarig bestaan
- Mora mikt op feestdagen met snackplezier
- Etos lanceert VR-experience tegen december-cadeaustress
- Unilever verkoopt merk Conimex aan Finse Paulig
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 'Tien procent meer vraag... 19-12-2024
- Mora mikt op feestdagen met... 18-12-2024
- Foodmerken Unox en Zwan verkocht aan... 18-12-2024
- Unilever verkoopt merk Conimex aan... 18-12-2024
- Joyce Bierman (AH) over foodtrends... 16-12-2024
- EK Retail maakt zich op voor... 16-12-2024