NVWA gaat meer inspectieresultaten openbaar maken
- Food-en-retail
- 31 jul 2024 @ 08:10
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 31 jul 2024 @ 08:10
- Michiel van Zaane
De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) gaat meer inspectieresultaten openbaar maken. Nieuwe categorieën zijn ambacht en retail. Dat zijn bijvoorbeeld brood- en banketbakkers, slagers en supermarkten.
Verder is de categorie horeca uitgebreid met de resultaten van inspecties bij jeugdherbergen, vakantiekampen en groepsaccommodaties. Het gaat om inspecties die de NVWA vanaf 1 juli van dit jaar heeft uitgevoerd. Met het actief openbaar maken van inspectieresultaten wil de waakhond bereiken dat consumenten weten hoe het is gesteld met de voedselveiligheid bij bedrijven die eten en drinken aanbieden.
Inspectie
Tijdens een inspectie controleert de NVWA of een ondernemer voldoet aan de wettelijke eisen voor voedselveiligheid. De inspecteur kijkt naar de omgang met voedsel, allergeneninformatie bij niet-voorverpakte levensmiddelen, hygiëne en plaagdierbeheersing. De onderneming in kwestie krijgt daarna één van de drie eindoordelen: voldoet, verbeterpunten vastgesteld of verscherpt toezicht.
Openbare inspectieresultaten
De NVWA maakt sinds 2014 inspectieresultaten in de horeca actief openbaar. In de eerste jaren ging het alleen om resultaten van inspecties bij lunchrooms. Dat is later uitgebreid met de bevindingen van alle horeca in de vier grote steden. In 2020 zijn daar de resultaten van inspecties van hotels, restaurants, snackbars en cafetaria’s in heel Nederland bij gekomen.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe McCrispy burger zorgt voor gespannen sfeer bij McDonald's
- Johma onthult oorsprong naam in nieuwe commercial
- MediaMarkt organiseert training AI voor studenten
- Gen Z en Millennials zoeken experience en inspiratie in...
- Bol bundelt krachten met kringloopwinkels in Nederland en België
- Moeder Blokker wint rechtszaak van zonen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- De categoriewinnaars ABN Amro... 09-09-2024
- AH introduceert kijk-, ruik- en... 09-09-2024
- Voedselbanken en Albert Heijn samen... 06-09-2024
- Gen Z en Millennials zoeken... 06-09-2024
- Blokker nieuwe partner van De Grote... 05-09-2024
- AH en WWF starten Dieren laten van... 04-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing