Facebook vaardigt winactieverbod uit

  • Online
  • 11 aug 2014 @ 14:29
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social media

Vragen om je Facebookpagina te liken voor het winnen van een prijs, wordt verboden. Games die verplichte of optionele bijdragen vereisen moeten dit duidelijk vermelden in de omschrijving van het spel. Beheerders krijgen tot begin de november de tijd om zich te onderwerpen aan de nieuwe regels van het vriendennetwerk.

De beheerder van een pagina mag vanaf 5 november niet meer vragen om de pagina te liken, zo schrijft de nieuwe platform policy voor. Het blijft wel toegestaan om op de pagina te vragen om in te checken, een bepaalde app te gebruiken of een promotiecode in te voeren.

Daarmee probeert Facebook met de nieuwe regels tegemoet te komen aan de klachten die er lange tijd waren door met name de winacties op het sociale netwerk. Sommige gebruikers vonden dat daardoor hun tijdlijnen werden belast.


 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken