Chatbot scoort 40% meer proefritaanvragen voor Jaguar
- Online
- 29 jan 2021 @ 11:30
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Lead based
- 29 jan 2021 @ 11:30
- Sjaak Hoogkamer
De chatbot waarmee bezoekers op de (mobiele) website van Jaguar een proefrit aanvragen voor de I-PACE, genereerde 40% meer aanvragen. Adeptiv Lab en Yourzine (onderdeel van Adeptiv) tekenden voor de ontwikkeling van de chatbot.
Jaguar Nederland vindt daarmee naar eigen zeggen ‘een snelle en effectieve manier om leads te genereren.’ Het is bovendien het eerste automotive merk dat zijn chatbot direct integreert met het campaign management platform Selligent.
Stef Heirman, CRM manager bij Jaguar Land Rover Benelux: ‘Met de chatbot kunnen we proefrit aanvragen, ook in tijden van corona, sneller, makkelijker en effectiever afhandelen. Een belangrijke stap in de verdere automatisering van onze diensten.’ Om de journey van de klant verder te personaliseren zoekt en toont de chatbot direct de dichtstbijzijnde Jaguar dealers o.b.v. de ingevoerde postcode. De Jaguar dealer zorgt daarna voor de verdere opvolging van de aanvraag. Alle input uit de chatbot wordt tevens gebruikt voor het versturen van gepersonaliseerde (marketing) e-mails, indien de klant een opt-in heeft gegeven.
Bas de Kok, Head of Adeptiv Lab: ‘De verzamelde gegevens uit de chatbot worden gecentraliseerd in één database waardoor Jaguar het klantprofiel kan verrijken met als doel om in de toekomst via alle (digitale) kanalen een uitgebreide en consistente service te bieden aan haar klanten.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- HomeExchange lanceert "Be My Guest":... 13-11-2024
- Red Bull zet in op gaming met... 12-11-2024
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards... 06-11-2024
- Senior Intelligence benadrukt waarde... 06-11-2024
- Google lanceert nieuwe functies in... 01-11-2024
- [interview] Picnic zet klantdata om... 01-11-2024