Chatbot scoort 40% meer proefritaanvragen voor Jaguar

Chatbot scoort 40% meer proefritaanvragen voor Jaguar
  • Online
  • 29 jan 2021 @ 11:30
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Lead based

De chatbot waarmee bezoekers op de (mobiele) website van Jaguar een proefrit aanvragen voor de I-PACE, genereerde 40% meer aanvragen. Adeptiv Lab en Yourzine (onderdeel van Adeptiv) tekenden voor de ontwikkeling van de chatbot.

Jaguar Nederland vindt daarmee naar eigen zeggen ‘een snelle en effectieve manier om leads te genereren.’ Het is bovendien het eerste automotive merk dat zijn chatbot direct integreert met het campaign management platform Selligent.

Stef Heirman, CRM manager bij Jaguar Land Rover Benelux: ‘Met de chatbot kunnen we proefrit aanvragen, ook in tijden van corona, sneller, makkelijker en effectiever afhandelen. Een belangrijke stap in de verdere automatisering van onze diensten.’ Om de journey van de klant verder te personaliseren zoekt en toont de chatbot direct de dichtstbijzijnde Jaguar dealers o.b.v. de ingevoerde postcode. De Jaguar dealer zorgt daarna voor de verdere opvolging van de aanvraag. Alle input uit de chatbot wordt tevens gebruikt voor het versturen van gepersonaliseerde (marketing) e-mails, indien de klant een opt-in heeft gegeven.

Bas de Kok, Head of Adeptiv Lab: ‘De verzamelde gegevens uit de chatbot worden gecentraliseerd in één database waardoor Jaguar het klantprofiel kan verrijken met als doel om in de toekomst via alle (digitale) kanalen een uitgebreide en consistente service te bieden aan haar klanten.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken