[video] Pre-rolls die je niet wegklikt
- Online
- 4 dec 2014 @ 10:31
- Link
-
Josine Pelleboer
Brand Partnerships Manager
UM Studios - Online advertisingVirale marketingVideo
- 4 dec 2014 @ 10:31
- Josine Pelleboer
Waarom worden pre-rolls als vervelend ervaren? Waarom skip ik zo’n video het liefst in plaats van te sharen met vrienden? Ik zoek immers op YouTube naar leuke, grappige of inspirerende filmpjes. In dit artikel heb ik een aantal inspirerende pre-rolls verzameld. In de hoop dat we in 2015 massaal creatieve pre-rolls gaan sharen.
Video is booming. Vloggers veroveren de wereld en YouTube blijft maar groeien. Per maand kijken we meer dan 6 miljard uur aan content en per minuut wordt er drie uur aan videocontent geüpload. Kortom als merk moet je aanwezig zijn op YouTube om je doelgroep te bereiken.
Het is makkelijk en goedkoop om een deel van je commercial in te zetten als pre-roll. Alleen de boodschap zal nooit op een positieve wijze aankomen bij de doelgroep. Mensen die op YouTube zitten zijn niet op zoek naar een commercieel pushbericht. We zijn op zoek naar vermaak, kennis, nostalgie, inspiratie, voorbeelden, emotie, humor et cetera. Kortom er is veel meer te halen uit een pre-roll dan ouderwets zenden van een boodschap. Denk aan het creëren van traffic naar je website, het volgen van je YouTube kanaal of het genereren van conversie.
De onderstaande filmpjes zijn goede voorbeelden van creatieve en interactieve pre-rolls. Enerzijds leuke filmpjes die ik wil delen, content om kennis te vergaren, video’s die me inspireren of mij zelfs uitdagen om iets te doen.
Product: Asics - ‘run drier’
Bekijk hier hoe Asics de ‘run drier’-boodschap op creatieve wijze bewijst door middel van ‘de pasta-test’. Een goed voorbeeld van niet roepen dat je nieuwe product geweldig is, maar het op een creatieve manier bewijzen.
Gamification: Madagascar - zoek de pinguïns
Wist je dat je een spel of winactie aan je pre-roll kan koppelen? Met de mogelijkheden van social toolbars of een slimme call te action is er veel meer uit je pre-roll te halen. Madagascar heeft dit goed gedaan, doe mee en zoek de pinguïns!
Inspiratie: Alpro - scampi met romige tomatensaus
Deze video van Alpro biedt toegevoegde waarde door een recept met de kijker te delen. In 25 seconden laten ze zien hoe je scampi in romige tomatensaus maakt. Sympathiek, lekker, handig en leuk. Interessant om te targetten op een specifieke doelgroep of interesse.
Interactief: Bally - shoppen
Bally heeft een interactieve video gemaakt om op een slimme manier meer traffic en conversie te halen uit hun pre-rolls. Laat je inspireren!
Fun: Volkswagen - skipbutton
Zie hier hoe Volkswagen de irritatie van de kijker voor is. Volkswagen skipt de advertentie na vijf seconden zelf weg. Een korte krachtige video, zo kort dat er volle engagement is en de boodschap sowieso overkomt.
-
Josine Pelleboer
- Werkt bij: UM Studios
- Functie: Brand Partnerships Manager
- Website:http://www.um.nl/umstudios
- Profiel »
- Alpro
- YouTube
- boodschap
- video
- pre-roll
- contentmarketing
- Bally
- inspiratie
- vloggen
- Asics
- Madagascar
- wegklikken
- commercial
- Volkswagen
- content
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [interview] Picnic zet klantdata om in hyperpersoonlijk aanbod
- Google lanceert nieuwe functies in Maps, Waze en Earth
- ACM waarschuwt jongeren voor onbetrouwbare webshops
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards uitgereikt
- Senior Intelligence benadrukt waarde pensioengerechtigden...
- Red Bull zet in op gaming met YouTube-serie Xceptional Player
Laatste Nieuws
- Red Bull zet in op gaming met... 12-11-2024
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards... 06-11-2024
- Senior Intelligence benadrukt waarde... 06-11-2024
- Google lanceert nieuwe functies in... 01-11-2024
- [interview] Picnic zet klantdata om... 01-11-2024
- ACM waarschuwt jongeren voor... 31-10-2024