Menno Geelen maakt promotie bij Ajax

  • Sponsoring
  • 8 okt 2018 @ 09:09
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ZakelijkPersonaliaSportmarketingSponsoringVoetbalSales

De raad van commissarissen van Ajax wil commercieel directeur Menno Geelen promoveren tot statutair directeur van de voetbalclub. De algemene vergadering van aandeelhouders beslist hierover op 16 november.

Geelen (36) maakt een indrukwekkende ontwikkeling door bij Ajax. Vorig jaar is dit al onderstreept doordat hij werd verkozen tot Sponsor Personality en door ’Leaders in Sport’ uitgeroepen tot een van de meest getalenteerde topmannen in sport in de categorie sales.

In augustus 2010 trad Geelen in dienst bij Ajax als accountmanager op de sponsorafdeling, waar hij binnen enkele maanden al leiding aan gaf. In 2013 werd hij hoofd commercie en ruim drie jaar later commercieel directeur.

Hoofdelijk aansprakelijk voor beleid Ajax

Als het voorstel van de RvC wordt goedgekeurd, staat er vanaf 16 november 'statutair' achter de naam van de commercieel directeur, zo meldt De Telegraaf. Daardoor krijgt Geelen tekenbevoegdheid en wordt hij hoofdelijk aansprakelijk voor beleid.

Geelen is samen met topman Edwin van der Sar verantwoordelijk voor de sponsorcontracten met grote partijen als Ziggo en ABN Amro. Bovendien zorgde hij onder meer voor de buitenlandse expansie en het openbreken, opwaarderen en verlengen van het sponsorcontract met Adidas.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken