Menno Geelen maakt promotie bij Ajax
- Sponsoring
- 8 okt 2018 @ 09:09
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ZakelijkPersonaliaSportmarketingSponsoringVoetbalSales
- 8 okt 2018 @ 09:09
- Jeroen Mirck
De raad van commissarissen van Ajax wil commercieel directeur Menno Geelen promoveren tot statutair directeur van de voetbalclub. De algemene vergadering van aandeelhouders beslist hierover op 16 november.
Geelen (36) maakt een indrukwekkende ontwikkeling door bij Ajax. Vorig jaar is dit al onderstreept doordat hij werd verkozen tot Sponsor Personality en door ’Leaders in Sport’ uitgeroepen tot een van de meest getalenteerde topmannen in sport in de categorie sales.
In augustus 2010 trad Geelen in dienst bij Ajax als accountmanager op de sponsorafdeling, waar hij binnen enkele maanden al leiding aan gaf. In 2013 werd hij hoofd commercie en ruim drie jaar later commercieel directeur.
Hoofdelijk aansprakelijk voor beleid Ajax
Als het voorstel van de RvC wordt goedgekeurd, staat er vanaf 16 november 'statutair' achter de naam van de commercieel directeur, zo meldt De Telegraaf. Daardoor krijgt Geelen tekenbevoegdheid en wordt hij hoofdelijk aansprakelijk voor beleid.
Geelen is samen met topman Edwin van der Sar verantwoordelijk voor de sponsorcontracten met grote partijen als Ziggo en ABN Amro. Bovendien zorgde hij onder meer voor de buitenlandse expansie en het openbreken, opwaarderen en verlengen van het sponsorcontract met Adidas.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Heineken tot tenminste 2030 Official Partner Feyenoord
- Hisense officiële partner FIFA Club World Cup 2025
- Team Gullit verlengt samenwerking met Philips OneBlade
- Trust nieuwe official partner KPN eDivisie
- Hema steunt War Child met “limited edition” pyjama’s
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam focust op drank en...
Laatste Nieuws
- Hema steunt War Child met “limited... 07-11-2024
- Trust nieuwe official partner KPN... 07-11-2024
- Team Gullit verlengt samenwerking... 05-11-2024
- Hisense officiële partner FIFA Club... 31-10-2024
- Heineken tot tenminste 2030 Official... 29-10-2024
- Derde seizoen podcast Football is... 24-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing