World Press Photo verhuist en strikt PwC

  • Sponsoring
  • 28 mrt 2019 @ 13:01
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • EvenementAwardsJournalistiekKunst & Cultuur

PwC wordt partner van de World Press Photo Foundation. Rond de opening van de grote tentoonstelling in De Nieuwe Kerk en het World Press Photo Festival, allebei in april, wordt de activatie van dit partnership gestart.

World Press Photo verhuist deze maand naar het Westergasterrein. Dit moet een publiek toegankelijke plek worden voor culturele evenementen en educatie over persvrijheid. De organisatie gaat ook meer nadruk leggen op zijn Amsterdamse afkomst.

Op de nieuwe locatie komt een World Press Photo House, waar educatie een grote rol gaat spelen. Zo zijn er plannen voor een kinderclub, een winkel, foto-exposities en andere culturele activiteiten.

Publiekshuis

Het publiekshuis is mogelijk gemaakt door een gift van 1,2 miljoen euro van de Nationale Postcode Loterij, de wereldwijde sponsor van de prestigieuze fotowedstrijd. PwC is een lokale partner, evenals uitgeverij Thieme Meulenhoff. Daarnaast wordt een programma ontwikkeld voor donateurs uit de hele wereld, die zelf kunnen uitmaken wat ze bijdragen.

Op 11 april worden op het terrein van de Westergasfabriek de winnaars van World Press Photo 2019 bekendgemaakt. Dat is ook direct de aftrap van een tweedaags festival. De nieuwe wereldtour van de expositie van de persfotowedstrijd begint traditiegetrouw in de Nieuwe Kerk Amsterdam, op 13 april.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken