De zomerfavorieten van Carla Marcus (Nationaal Militair Museum)

De zomerfavorieten van Carla Marcus (Nationaal Militair Museum)
  • Algemeen
  • 22 jul 2024 @ 08:30
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

As we speak wordt het Nationaal Militair Museum op de voormalige Amerikaanse luchtmachtbasis Soesterberg opnieuw ingericht, want er komt onder meer een Chinook helikopter bij. Werk genoeg dus, maar gelukkig is Carla Marcus, Sr. Marketing & Communicatie, helemaal bijgetankt in Kroatië.

Waar ben je op vakantie geweest en wat heb je gedaan?Ik ben net terug uit Kroatië. Naast een weekje relaxen aan de kust moeten we ook altijd iets actiefs te doen hebben én we houden erg van de natuur. Dit keer dus op naar de Plitvice meren, stond al een tijd op het wensenlijstje. Zestien prachtige meren met elkaar verbonden door een reeks watervallen. Serieus betoverend om te ontdekken. Een van de hoogtepunten en niet voor niets Unesco werelderfgoed.  En op de terugweg nog een paar dagen in Passau blijven hangen.

Welk seizoen is het belangrijkst voor het NMM?
De zomer. Dan ontvangen we de meeste bezoekers. De schoolvakanties zijn sowieso allemaal belangrijk en deze duurt het langst. Daarnaast zitten er op de Heuvelrug veel campings en parken waar we actief op inzetten. En natuurlijk de grote seizoensafsluiter; het Soesterberg Zomeroffensief. Een jaarlijks evenement dat dit jaar 31 augustus en 1 september is, dan trekken we alles uit de kast met als hoogtepunt een spectaculaire tankshow in de Arena. Goed voor duizenden bezoekers.

Wat zijn de plannen op marketinggebied voor najaar 2024 en 2025?
Op dit moment zijn we bezig met de herinrichting van een groot gedeelte van het museum. We wisselen veel nieuwe voer- en vliegtuigen. Zo is er onlangs een nieuwe aanwinst geplaatst: de Chinook. De verhalen rondom al die objecten gaan we de komende tijd vertellen. Daarnaast komt er een belangrijke tentoonstelling over Oekraïne: War stories. Ukraine Up Close, die opent eind september.  Deze bijzondere foto- en videotentoonstelling laat de menselijke kant zien van een oorlog, door de indringende beelden van fotograaf Eddy van Wessel (meervoudig winnaar van de Zilveren Camera)  samen te brengen met videoportretten van Oekraïners en collectiestukken. Een tentoonstelling waar veel vernieuwing in zit. Van het gebruik van AI bij de audiotour, tot voelbare foto’s met reliëfprint en een gebarentolk in de video’s. Een aantal medewerkers en vrijwilligers is getraind voor ‘mentale BHV’. Zij weten wat te doen bij heftige emoties en reacties van bezoekers. Voor bezoekers die de tentoonstelling te heftig vinden, en gezinnen met jongere kinderen is de (kinder)tentoonstelling War Diaries ingericht, een reizende tentoonstelling van de Oekraïense Khrystyna Khranovska, die persoonlijke vehralen van kinderen en tieners rond de oorlog in Oekraïne laat zien.

Deze tentoonstelling past in de nieuwe merkstrategie met als overkoepelend communicatiethema ‘Laten we er wat van leren’. Want in de Koninklijke Defensiemusea, waar het NMM deel van uitmaakt, steekt je echt iets op.

Het is een thema dat aansluit op een wens die iedereen heeft: nooit meer oorlog. Maar het sluit ook aan op het besef dat áls we weer in een situatie van dreiging komen, we goed zijn voorbereid. Wij stellen onszelf ook steeds de vraag: Wat leren we hiervan? Met als output dat we doelgroepen bereiken, ze raken en aan het denken zetten.

Favoriete zomerdrankje? Aperol Spritz of Spa rood met een schijfje citroen
Favoriete ijsje? Cornetto Soft, dat chocoladepuntje onderin he….
Kamperen of hotel? Hotel, absoluut. Mij krijg je niet in een tent.
Favoriete barbecuegerecht? De kipsaté van mijn man.
Boek of badminton? Boek, alhoewel ik lang geleden jarenlang gebadmintond heb..
Favoriete vakantieland? Heb ik niet echt. We proberen elke keer wat anders. Was erg onder de indruk van Schotland, die natuur he….
Natuur of stad? Natuur natuurlijk. Ik fotograaf macro, vooral libelles zijn favoriet. Dus ja, mij vind je niet snel in de grote stad.
Zwembad of strand? Strand, die zee in Kroatie was zálig, zo helder. En in Nederland kun je kilometers wandelen, lekker uitwaaien.
Auto of vliegtuig? Auto. De vrijheid om te gaan en staan waar je wilt en niet afhankelijk te zijn.
Fiets of boot? Fiets, lekker de natuur in en fietsen maar.
Favoriete zomermerk? Nike, loop er de hele zomer op.
Zomer of winter? Allebei zijn charme. De zomerzon en de winterwarmte in huis.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken