Martin Huisman blijft nog drie jaar NIMA-voorzitter

  • Bureaus
  • 11 mei 2016 @ 14:34
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategieMarketingcommunicatiePersonaliaMarketing

Martin Huisman is door de ledenraad van NIMA op dinsdag 10 mei herkozen en benoemd als voorzitter van het bestuur. De herbenoeming geldt voor drie jaar en volgt op een eerdere termijn die dit jaar afloopt. De ledenraad nam op dezelfde bijeenkomst afscheid van bestuurslid Jan-Ernst van Driel, die door de beroepsvereniging en exameninstituut werd benoemd tot Lid van Verdienste, een titel die NIMA al enige jaren niet meer heeft toegekend.

Het NIMA-bestuur legt verantwoording af aan de ledenraad, het hoogste orgaan binnen de organisatie. De ledenraad benoemt direct de voorzitter van het bestuur. Het bestuur verdeelt de verschillende bestuursfuncties en taken en regelt de bevoegdheden en verantwoordelijkheden van zijn leden.

Van Driel, die binnen het bestuur verantwoordelijk was voor Study Members & Exams werd bij zijn afscheid bedankt voor zijn constructieve bijdrage aan de ‘wederopbouw van NIMA’, dat het boekjaar 2015 afsloot met een positief financieel resultaat en een stijgend ledenaantal.

Termijn van NIMA-voorzitter verlengd

Martin Huisman is als examinator NIMA-C en Register Marketeer al vijftien jaar actief binnen de vakvereniging. Hij is blij dat hij met het bestuur de ingeslagen koers kan voortzetten: ‘Ik heb het enorm naar mijn zin in deze functie. Er lag en ligt een flinke uitdaging. De resultaten gaan de goede kant op en daar is eigenlijk heel marketing-Nederland bij gebaat. NIMA is een dynamische vereniging waar ontwikkeling centraal staat en het netwerken de verbindingen legt, maar we willen vooral een merk zijn dat vanzelfsprekend is bij álles wat marketing, communicatie en sales ademt. De koers is uitgezet, de ambitie is helder. De komende jaren kunnen we bouwen om het vakgebied en de commerciële functie te steunen en vertegenwoordigen.’

Een van de ambities van NIMA is om het aantal professionals in marketing, communicatie en sales dat betrokken is bij NIMA substantieel te vergroten: groei van ledenaantal, persoonscertificering, betrokken bedrijven en examens. In de loop van deze maand zal MyCareer worden geïntroduceerd, een combinatie van het ‘oude’ diplomaregister, en een intranet-functionaliteit, die onder andere een leeromgeving en profiel-pagina’s biedt die de individuele carrière van leden ondersteunt.

Het Nederlands Instituut voor Marketing is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie en sales. NIMA ondersteunt professionals binnen die vakgebieden gedurende hun carrière op het terrein van kennis, professionele vaardigheden, biedt contactmomenten en inspiratie. NIMA geeft met examens en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. Het doel van NIMA is om voor iedere marketeer via verschillende leervormen en op ieder gewenst niveau zijn/haar persoonlijke groei en professionele ontwikkeling in het vak mogelijk te maken.

Jan-Ernst van Driel en Martin Huisman. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken